КИЇВ. 30 липня. УНН. Банкрутство і подальша ліквідація ПАТ "Чорноморський суднобудівний завод" (далі ЧСЗ) стали наслідком припинення фінансування державної програми будівництва серії кораблів класу "корвет" і політичного тиску на опозиційного до влади Петра Порошенка політика Вадима Новинського, який був бенефіціаром заводу. Відповідну позицію оприлюднила прес-служба групи Smart Holding, куди входив ЧСЗ, передає УНН.
Деталі
Згідно з повідомленням, ЧСЗ важко переживав кризи 2008 і 2014 року, але вирішальним фактором, який і привів до банкрутства і подальшої ліквідації юридичної особи, стало припинення в 2014 році фінансування державної оборонної програми з будівництва серії кораблів класу "корвет". Останній транш за контрактом надійшов в грудні 2013 року. ЧСЗ вів переговори з Міністерством оборони і не зупиняв будівництво аж до жовтня 2014 року. Завод був змушений припинити роботи по проекту, коли сума коштів самого підприємства, витрачена на будівництво, перевищила на 30 млн грн суму, виділену державою.
Припинення фінансування унеможливило постачання військового обладнання від іноземних постачальників, за яке вже були зроблені передоплати у валюті. Далі це призвело до штрафних санкцій, які були накладені на суднобудівників за мимовільну порушення валютного законодавства. Сума штрафів перевищила 100 млн. грн.
"Таким чином, через зупинку державного фінансування, ЧСЗ потрапив в пастку, і був затиснутий з усіх боків претензіями і позовами. Де-факто, підприємство стало неплатоспроможним з вини держави, що і призвело до процедури банкрутства. Через процедуру санації можна було оздоровити підприємство і продовжити реалізацію держзамовлення ", — сказано в повідомленні компанії.
Згідно з позицією Smart Holding, санація підприємства була заблокована деструктивними діями генпрокуратури. В даному випадку, наполягають в компанії, Генеральний прокурор Юрій Луценко виступив знаряддям у політичній боротьбі Петра Порошенка з опозиційним політиком Вадимом Новинським. Економічні та політичні інтереси колишнього Президента України Петра Порошенка найкращим чином збіглися в ситуації з ЧСЗ.
Згідно з повідомленням Smart Holding, в травні 2017 року на підставі заяви народного депутата від Блоку Петра Порошенка Андрія Вадатурського ГПУ зареєструвала кримінальне провадження, а в липні 2017 року за клопотанням слідчих Генпрокуратури в рамках цієї справи на все майно ЧСЗ і на емітовані ним акції було накладено арешт .
"Очевидно, що" справа "було надуманю і сфабриковано за політичним замовленням", - наполягають в компанії.
"Економічне підгрунтя цілеспрямованих дій Президента було тривіальним. Порошенко володів суднобудівним підприємством "Ленінська кузня", на яке він почав стягувати основні державні замовлення. Однак, "Ленінська кузня" не могла реалізовувати великі судо- і кораблебудівні проекти, не маючи прямого виходу в море. До того ж, на території "Кузні" планувався великий девелоперський проект. Очевидним стає, що акціонеру Кузні і чинному Президенту України необхідний був свій завод з відповідним обладнанням, який би реалізовував контракти Міноборони. Таким чином, дії правоохоронців часів Порошенко-Луценко були спрямовані, як мінімум, на знищення конкурента, а, як максимум, на захоплення і зміну власника заводу", - йдеться в заяві прес-служби.
Єдиним законодавчо можливим способом вирішення описаної вище ситуації, кажуть в компанії, стало припинення юридичної особи за допомогою ліквідації. Комітет кредиторів, включаючи представників державних установ та відомств, вимоги яких включені до реєстру кредиторів, підтримав ліквідацію ЧСЗ. Ліквідатором ЧСЗ було знайдено юридичне рішення для того, щоб всі корпусні елементи та обладнання головного корабля були виділені із загальної ліквідаційної маси і передані на баланс Міністерства оборони України.
Додамо
Сьогодні на території колишнього ЧСЗ суднобудівну і судноремонтну діяльність веде Миколаївська верф СМГ. Вона не займає всю площу в 200 га, яку використовував радянський завод-гігант. На невикористовуваної території Смарт-Холдинг реалізує логістичний проект "Індустріальний парк", який передбачає розвиток залізничної та портової інфраструктури, залучення нових резидентів для формування різних промислових кластерів, в тому числі малий і середній бізнес. У проект залучаються міжнародні інвестори, він покликаний розвинути промислову територію, дати їй нове життя, створити до 5 тисяч робочих місць, наростити експортний потенціал країни.
Як повідомлялося раніше, за результатами тендеру, з ЧСЗ 17.12.2009 був укладений Контракт №247 / 1/09/45 на реалізацію проекту №58250 Міністерства оборони України на будівництво чотирьох військових кораблів. Однак, лише через два роки держава змогла затвердити цільову програму, яка і дала старт будівництву головного корабля.
Постановою Кабінету міністрів України від 9 листопада 2011 року № 1150 було затверджено Державну цільову оборонну програму з будівництва серії кораблів класу "корвет". Цією програмою були зафіксовані плановані обсяги фінансування державного оборонного замовлення по роках. Загальна сума за всю серію кораблів становила 11,69 млрд грн., З яких на будівництво головного корабля виділялося 2 090,6 млн. грн.
За період 2009-2013 років в рамках контракту підприємству було перераховано 215,3 млн грн з передбачених програмою 387,5 млн грн. Потім фінансування було зупинено.