Італійський Дім нішевої парфумерії Gritti Venetia представив новий аромат #Jacqueline, який увійшов в колекцію Gritti #White. Бренд описує новинку як спокійний та мрійливий аромат, що дарує мир та спокій. #Jacqueline порівнюється з мистецтвом змінюватися та зачаровувати — жіночим мистецтвом. Про секрети створення парфуму розповів BURO. його творець, засновник Дому та парфюмер Лука Грітті.
Як ви працювали над Jacqueline?
Історія #Jacqueline розпочалася з двох речей: бажання зробити все по-своєму і спостережень за тим, що відбувається в індустрії. Зараз б'юті-сфера активно переосмислює поняття жіночності та гендеру в цілому, але якщо в мейкапі та догляді все більш-менш зрозуміло, то в парфумерії мало хто наважується на експерименти. Я ж вирішив поглянути на такий типово “чоловічий” зріз парфумерії як зелені аромати — чому не взяти за основу його свіжість, тонкість і не зробити композицію, яка з першого вдиху говорила би про жінку? Я почав з акорду чаю матчу, пом'якшуючи його пудрово-мигдальними аспектами та додав прозорість за допомогою “акварельних” кольорів — фрезії, листу фіалки. Це не “швидкий” аромат, він вимагає уваги і певної тонкості сприйняття, але мені хотілося додати до “білої” колекції таку медитативну річ.
#Jacqueline — аромат, натхненний ідеєю трансформації, її ж ви називаєте “найжіночнішим” із мистецтв. Як зустрічаються ці ідеї у вашій роботі?
Сама ідея трансформації мені здається дуже жіночним процесом: чоловіки зазвичай менш гнучкі, ми можемо бути впертими, занадто прямолінійними, якими завгодно; жінки теж, але вони часто краще адаптуються до змін — і це, звичайно, справжнє мистецтво. В ароматі ця ідея помітна в манері розкриття, в тому,як він змінюється, але залишається впізнаваним і через 20 хвилин, і через 5-6 годин. Як, до речі, стиль Жаклін: якщо подивитися на її фото із 1940-х до 1980-х років, ви побачите як мінімум п'ять різних ролей — й одну жінку, яка в них абсолютно гармонійна.
Сучасні аромати частіше пов'язані з ідеєю спокушання, ви ж звертаєтеся до теми пошуку себе через парфумерію. Як ви прийшли до цієї концепції?
Для мене парфумерія — це відображення життя, і справедливо буде сказати, що не всі наші наміри зводяться до зваблення і привернення до себе уваги. Потрібні моменти тиші, час, щоб сповільнитися, заглянути всередину — в тому числі, тому що без зв'язку із собою життя в якийсь момент перестає бути повним, “відчутним”. Я знаю це по собі: коли ти в постійному русі, такі паузи потрібні, щоб залишатися у формі.
Який жіночий образ супроводжував вас під час роботи над композицією?
Головний жіночий образ, який мене супроводжує і під час роботи над формулами, і весь інший час — це моя дружина Моніка. Вона ж — мій перший критик і мотиватор. Ідея про зміну ролей належить їй. У стартовому акорді аромату чітко відчувається зелений мигдаль — нота, яка рідко зустрічається в парфумерії. У #Jacqueline ця нота пом'якшує характер чаю матча — можливо, занадто активний для цього аромату, я хотів злегка згладити його кути, зробити більш повітряним, невагомим. Ту ж роль, до речі, виконують мускус і ваніль, але вже у фінальній фазі.
Як ви можете пов'язати характер аромату з його оформленням?
У випадку із #Jacqueline форма точно відображає зміст: наш класичний строгий флакон, кремово-золотистий градієнт на стоппері, бокс-шкатулка — і “приватний”, інтровертний аромат, композиція “для себе”. Наче дивишся всередину цієї шкатулки, так? Цікаво ж, що там всередині.
Як в ідеалі ця композиція може розкритися на шкірі?
Якщо під “ідеальним” розкриттям ми розуміємо те, якою я її задумав, то — плавно, неспішно, при цьому змінюючись від початку до фіналу: на старті це зелено-пудровий, відносно щільний аромат, через пару годин він стає прозорішим (фрезія, фіалковий лист), а ще через якийсь час на шкірі проявляються чисті відтінки мускусу та ванілі — деревної, талькової. Взагалі ж якогось “ідеального” розкриття не існує: є аромати, які добре уживаються з вашою шкірою і дарують потрібні емоції, і є всі інші. “Ідеальними” я б вважав перші, і ті емоції, що передає #Jacqueline — спокій, безтурботність, легкість, відчуття світу.
Як би ви могли описати аромат Венеції?
Венеція — це запах каналів, перше, що відчуваєш, приїжджаючи в місто. Я живу в Болоньї, це десь 100 км від моря, так що різницю відчуваєш одразу: Венеція пахне морською водою, сіллю, водоростями, бруківкою набережної, у неї особливе повітря. Венеція — місто з характером: кажуть, вона виснажує, але мені вона завжди дає тільки більше енергії. Там я відчуваю себе вдома.
Гріті Венеція. Жаклін. На правах реклами. Парфумерно-косметична продукція. ТОВ «Егзагон». Тел. (044) 33-77-000, www.hexagone.ua
Читайте також:
Chanel представили лимитированную коллекцию к столетию Chanel N° 5.
Вот как пахнет воображение: Louis Vuitton представили мужской аромат Imagination.