Сенцов: Держкіно має прозору систему, але вона не працює. Як і закони в державі
Сенцов: Держкіно має прозору систему, але вона не працює. Як і закони в державі

Сенцов: Держкіно має прозору систему, але вона не працює. Як і закони в державі

Сенцов: Держкіно має прозору систему, але вона не працює. Як і закони в державі - Фото 1
Сенцов: Держкіно має прозору систему, але вона не працює. Як і закони в державі - Фото 2
На думку режисера, в Україні існують хороші правила, правильні закони, «просто вони не виконуються».
Сенцов: Держкіно має прозору систему, але вона не працює. Як і закони в державі - Фото 3
Сенцов: Держкіно має прозору систему, але вона не працює. Як і закони в державі - Фото 4

Режисер та сценарист Олег Сенцов в ексклюзивному інтерв’ю «Детектору медіа» висловив думку, що Держкіно має прозору систему, яка однак, в поточних умовах не працює.

Зокрема, Сенцов згадав, що його проєкт «Кай» не пройшов на 17-й пітчинг Держкіно, тоді режисер пов’язував це з тим, що він відкрито критикуєте владу.

«Я брав участь у третьому пітчингу Держкіно ще за Катерини Копилової й переміг із "Носорогом", а передостання Рада з підтримки кінематографії збільшила фінансування цього проєкту, коли я повернувся до України. Але з фільмом "Кай" інша історія: один експерт поставив 15 балів, а всі решта – по 2 бали. Експерти Українського культурного фонду високо оцінюють цей проєкт, іноземні партнери також, але він не потрапляє до другого туру пітчингу Держкіно. Я не міг про це промовчати», – зауважив він.

Режисер додав, що у пітчингу беруть участь хороші проєкти, і здорова конкуренція – це прекрасно.

«Але коли конкуренція нездорова, коли на рішення експертів впливають інші речі, що жодного стосунку не мають до мистецтва, – це зовсім інша історія», – каже Сенцов.

На думку режисера, в Україні «існують хороші правила, правильні закони, просто вони не виконуються».

«Держкіно має прозору систему, але вона не працює. Як і закони в державі...Сьогодні я дивився по телебаченню конкурс кандидатів у члени Конституційного суду України; їхній рівень – рівень першокурсника, який прийшов на екзамен без підготовки. А ці люди претендують на вищі посади суддів! Тобто це проблема не Держкіно, а нашої держави загалом», – каже він.

Однак Сенцов підтримав нововведення у пітчингу, коли експерти зважають на попередні роботи режисерів.

«Я вважаю, що це правильно. Це була ідея ще колишнього міністра культури Володимира Бородянського, який запропонував запровадити КРІ. Дуже важко з лінійкою підходити до мистецтва, але якщо режисер знімає багато фільмів, а їх немає на жодному кінофестивалі й вони не збирають грошей, то держава має право запитати, де результат. Це нормальна історія… Вимагати ефективності – це нормально. Питання, як це правило буде працювати. Наша проблема не в правилах, знову ж, а у виконанні. Бо часто буває, що друзям – усе, а ворогам – закон», – вважає Сенцов.

Також Сенцов назвав «ненормальною історією» зі звільненням Юлії Федів з посади і очільниці УКФ та відкриття проти неї справи «через якусь плутанину з кведами».

З 2014 по 2019 рік режисер Олег Сенцов був політв'язнем та утримувався в Росії. Спецслужби РФ затримали його в анексованому Криму 10 травня 2014 року і звинуватили його в начебто підготовці терактів. У серпні 2015 року російський суд визнав режисера винним в нібито організації терористичного угрупування і засудив до 20 років колонії суворого режиму.

У в'язниці Сенцов оголосив безстрокове голодування з вимогою звільнити всіх українських політв’язнів у Росії. Голодування з вимогою звільнити усіх українців-політв'язнів Кремля Олег Сенцов тримав 145 днів.

7 вересня 2019-го між Україною та Росією відбувся обмін «35 на 35», у рамках якого 24 військовополонені моряки та 11 українських політв’язнів повернулися на Батьківщину. В межах цього обміну до України повернулися Сенцов, а також журналіст Роман Сущенко. 

Фото: «Детектор медіа»

Теги за темою
кіновиробництво Олег Сенцов
Джерело матеріала
loader
loader