Дубінський зареєстрував законопроект, що підвищує безпеку пасажирів і водіїв приміських і міжміських маршрутів
Дубінський зареєстрував законопроект, що підвищує безпеку пасажирів і водіїв приміських і міжміських маршрутів

Дубінський зареєстрував законопроект, що підвищує безпеку пасажирів і водіїв приміських і міжміських маршрутів

Дубінський виступив за підвищення безпеки перевезень / фото УНІАН

Народний депутат Олександр Дубінський вважає за необхідне підвищити безпеку руху автобусів, що перевозять пасажирів на приміських і міжміських маршрутах в Україні, і максимально знизити травматизм у людей, які користуються таким транспортом. Для цього парламентар 10 грудня зареєстрував у Верховній Раді законопроекти №6411 і №6412, якими зобов'язує перевізників обладнати всі пасажирські місця в автобусах, що перевозять людей на відстані понад 30 кілометрів, ременями безпеки.

Документ передбачає три ключові зміни:

  • Кожному пасажиру приміського (протяжністю понад 30 км) і міжміського транспорту має бути надано сидяче місце. Перевезення людей стоячи забороняється, навіть якщо це допускається конструкцією автобуса.
  • Всі пасажирські місця і місце водія в транспорті повинні бути обладнані ременями безпеки.
  • Водій не має права рушати з місця, не впевнившись, що всі пасажири пристебнуті ременями безпеки. 

Щоб перевізники й водії на транспорті були більш виконавчими, пропонується ввести жорстку відповідальність у вигляді штрафів:

  • 2 тис. неоподатковуваних податком мінімумів (34 тис. грн) на перевізника - за кожен автобус, в якому всі пасажирські місця не обладнані ременями безпеки;
  • 1 тис. неоподатковуваних податком мінімумів (17 тис.грн) — якщо водій не проконтролював, що всі пасажири пристебнуті ременями безпеки. 

Також зберігається передбачена Кодексом України про адміністративні правопорушення відповідальність пасажира за ігнорування вимог пристебнутися ременем безпеки під час руху.

Після прийняття Верховною Радою і підписання Президентом законопроект набуде чинності з відстрочкою в 6 місяців. У перевізників буде півроку, щоб переобладнати ті транспортні засоби, які зараз належним чином не забезпечують пасивну безпеку пасажира.

Зрозуміло, що багатьом перевізникам доведеться додатково витратитися на таку безпеку. Однак всім відомо, що людське життя безцінна, і економити на ній не можна. Безпека на транспорті має бути пріоритетом держави, тому нардеп Олександр Дубінський розраховує на підтримку колег та оперативне прийняття Верховною Радою законопроектів №6411 та №6412.

Проблема безпеки на приміському та міжміському транспорті була актуальна завжди, але вона ще сильніше загострилася після страшної трагедії, що трапилася вранці 7 грудня 2021 року біля села Брусилів. Вантажівка врізалася в маршрутку, яка слідувала за маршрутом Чернігів – Сосниця. В аварії загинуло щонайменше 13 осіб і семеро отримало важкі травми. 

Експерти впевнені, що наслідки могли б бути не настільки тяжкими при дотриманні мінімальних вимог безпеки - якби пасажири були пристебнуті ременями безпеки. 

Про це говорять і численні міжнародні дослідження: ремені безпеки знижують ризик загибелі людини в ДТП відразу на 40-50%. Тому дуже важливо, щоб не тільки особисті автомобілі, а й громадський транспорт був ними забезпечений. Потрібно встановити необхідне обладнання, а після - зобов'язати водіїв і пасажирів ним користуватися. На жаль, на поточний момент в Україні пристебнуті ремені фіксуються тільки в 26,04% випадків, через що на дорогах багато аварій зі смертельним результатом. Це підтверджується, зокрема, дослідженням, проведеним Vision Zero спільно з Центром демократії та верховенства права в рамках кампанії "За безпечні дороги" за 2020 рік. 

Автор: Іван Бойко

Джерело матеріала
loader
loader