Далекобійники Росії на межі краху і доб’є їх загальне зубожіння, про це говорять навіть ЗМІ РФ
Далекобійники Росії на межі краху і доб’є їх загальне зубожіння, про це говорять навіть ЗМІ РФ

Далекобійники Росії на межі краху і доб’є їх загальне зубожіння, про це говорять навіть ЗМІ РФ

Російські далекобійники масово припинають свої вантажівки в гаражах, бо через санкції та скорочення імпорту, возити нічого.

Якщо ж робота і є, то за неї платять дріб’язок, якого не вистачає навіть на пальне. Транспортні компанії одна за одною оголошують про банкрутство та закриття. А про кризу галузі, попри цензуру, вже не мовчать навіть російські ЗМІ, йдеться в ТСН.

Вони сотнями тисяч  їздили до Європи за товарами і заробляли пристойні гроші, та вмить – стали майже безробітними. Европейські санкції створили кризу у логістичній галузі РФ щонайменше на півроку. Кожен другий товар, який імпортувався до РФ, везли саме зі старого континенту. Дві третини – їхало на вантажівках. Через санкції – обсяги перевезень зменшилися у рази.

«До завершення війни, а вона не завершиться до кінця літа – початку осені, до цього часу про російські перевезення взагалі не доводиться говорити. Будь-які російські компанії чи іноземні компанії в Росії. Дуже суттєво скоротився імпорт.

Лише у Краснодарському краї в травні вантажоперевезення скоротилися вполовину. Схожа ситуація -  по всій країні», – каже економіст Борис Кушнірук.

«Зараз картина така, що у Москві вантажів немає. Водії по п'ять діб простоюють і готові виїхати за ставками, які були ще у 2008 році. За будь-які гроші», - кажуть тамтешні перевізники.

Відтак заробітки далекобіників теж упали удвічі: зі ста тисяч рублів на місяць до п’ятдесяти, це близько 17 тисяч гривень. Витрати на обслуговування машин навпаки - шалено зросли, а запчастини через санкції  у дефіциті.

Натомість європейські перевізники через різке навантаження підняли фрахт на доставку товарів до Росії.  За привіз фури фруктів  з Іспанії нині просять десять тисяч євро замість колишніх чотирьох. Це звісно позначається на кінцевому споживачеві. 

«Навіть не питання в ціні, а питання в тому, що ці товари не поставляються. Тобто на заводи, на підприємства не поставляється необхідна сировина, не поставляється продукція, не поставляється товар в магазини, і вони просто зникають, бо везти таким чином вже просто не вигідно. По вартості - так,  ціни зросли», - каже директор інституту соціально-економічної трансформації Ілля Несходовський.

Запроваджувати контрсанкції і не пускати європейські фури  Росія не поспішає, бо для цього доведеться перевантажувати їх на кордонах. Відповідної інфраструктури немає , утворяться черги, а вартість доставки  зросте ще більше. На ці граблі вже наступили Білоруси. Тепер європейці взагалі відмовляються до них їхати, або ж роблять це за шалені гроші, простоювати на кордоні  по 5-6 днів, чекаючи на перевантаження причепу, ніхто не хоче. Кризу в логістичній галузі Росії вже не обходять навіть місцеві ЗМІ.

Нині єдина надія РФ – наземна доставка товарів з Китаю. Щоб збільшити потік, у Приамур’ї навіть скасували плату за проїзд у сто доларів для вантажівок новим мостом через річку Амур. Хоча його будували як комерційний об’єкт майже 27 років. Ба більше, заради фур переправою обмежили проїзд іншого транспорту. Утім, повноцінного імпортозаміщення в росіян і так не вийде. Чималий перелік товарів  приміром, високоточна електроніка під забороною продажу у Росію. Навряд чи Піднебесна попри всю лояльність до Кремля захоче теж опинитися під санкціями.

«Компенсувати ці транспортні потоки з Китаю можливо. Але треба розуміти, що і Китай не хоче попасти під вторинні санкції, тому відповідно він не нарощує в тих обсягах, на які розраховувала Росія.  Тому Китай не може компенсувати в обсягах, в яких споживала Росія»,- додає  Ілля Несходовський.

До того ж навіть в обмеженій кількості Китай готовий поставляти далеко не все, а лише ті товари, які не викличуть запитань у західних партнерів.  «Не бажаючи попасти під санкції вони не поставляють продукцію подвійного призначення. Наприклад ті ж телефони - замість того, щоб нарощувати їх продаж - вони зменшилися», - каже директор інституту соціально-економічної трансформації.

Тож за прогнозами експертів, на ринку перевезень лишаться тільки великі гравці, які мають фінансову подушку та зможуть залучити кредитні кошти. Майже мільйонна армія російських далекобійників,  зменшиться щонайменше удвічі. А доб’є галузь загальне зубожіння, бо немає сенсу возити товар, який нікому купувати.

Читайте також:

За один рейд на Київщині патрульним довелося із пострілами зупиняти п’яного водія і знищувати саморобну вибухівку

У річницю збиття літака рейсу MH17 нідерландець розповів про втрату сина, невістки і онука: щемлива історія родини

Після обстрілу Дніпра вогонь довелося гасити дві доби, розбирання завалів і пошук зниклої людини триває досі

Джерело матеріала
loader
loader