Meta: Український контент Facebook не модерують в Росії, а дописи не видаляють лише через скарги
Meta: Український контент Facebook не модерують в Росії, а дописи не видаляють лише через скарги

Meta: Український контент Facebook не модерують в Росії, а дописи не видаляють лише через скарги

Автори:
Роман Мельник
Іра Рябоштан
Іра Рябоштан
У Meta запевняють, що правила спільноти унеможливлюють вільну інтерпретацію або суб’єктивність в оцінюванні дописів. Для цього проводиться постійний аудит.

Компанія Meta заявила, що український контент в Instagram та Facebook не модерують у Росії, а дописи в соцмережах не видаляють лише через скарги.

Про це Мeta повідомила на спеціальному брифінгу, присвяченому поширеним хибним уявленням про модерацію контенту в обох мережах в Україні. Його відвідала представниця Media Sapiens.

У компанії вкотре запевнили, що український контент в соцмережах, який потребує мовної й культурної експертизи, перевіряють лише українські модератори. Ані модераторів, ані офісу в Росії компанія не має, кажуть представники Meta.

Загалом за модерацію контенту в Meta відповідають близько 15 тисяч людей. Команди розташовані по всьому світу в усіх основних часових поясах і можуть переглядати контент більш як 70 мовами, включно з українською, пояснюють у компанії.

У Meta кажуть, що правила спільноти побудовані так, що унеможливлюють їхню вільну інтерпретацію або суб’єктивність. Тому будь-які два модератори, які перевіряють один і той самий контент на відповідність правилам спільноти, ухвалюють щодо нього однакові рішення, запевняють у компанії. Щоб переконатися в цьому, щотижня проводять аудити.

Крім того, контент не буде видалений автоматично лише тому, що на нього поскаржилися багато користувачів, наголошують у Meta. Якщо допис не порушує стандарти спільноти, його не видалятимуть незалежно від того, скільки скарг він отримає. І навпаки: навіть однієї скарги буде достатньо, якщо допис порушує правила.

У компанії також пояснюють, що використовують заблюрені зображення, «щоб захистити людей». Такі зображення розмивають, щоб убезпечити людей, яких можуть травмувати сцени насильства.

«Іноді ми дозволяємо контент, що містить сцени насильства (з деякими обмеженнями), щоб привернути увагу людей до важливих проблем. Ми не приховуємо правду, адже переглянути контент можливо, якщо клацнути по екрану», — кажуть у Meta.

Водночас контент, який є «особливо жорстоким, шокуючим або садистським», видаляють.

Редакція The Village Україна запитала у представників Meta також, як на модерацію контенту в українському Facebook під час повномасштабної війни впливає стратегічне рішення компанії надавати перевагу контенту від користувачів, а не від медіа в стрічці Facebook. 

«Ми створили спеціальну команду з експертів із різних галузей, чиїм завданням є підтримувати українських користувачів, але водночас упевнитися, що ми не втручаємося в ситуацію. Ми впроваджуємо нові рішення для алгоритмів, беремо до уваги воєнний контекст. Ми цінуємо право користувачів на самовираження», – відповіла менеджерка з публічної політики Meta в Центральній і Східній Європі Катерина Крук.

Нагадаємо, з початку повномасштабного російського вторгнення українські користувачі постійно стикаються з модерацією в соцмережах. Пов’язані з війною та її наслідками сторінки й дописи у Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, LinkedIn блокують й видаляють. Однак самі компанії не розкривають точних алгоритмів модерації.

На початку російського вторгнення в Україну Meta створила Центр спеціальних операцій. У компанії його називають ще однією лінією захисту від дезінформації, що дає змогу швидше видаляти контент, який порушує стандарти й правила спільноти.

У компанії кажуть, що збільшили фінансування для українських партнерів із фактчекінгу. Їх кількість та суми не уточнюють.

Нещодавно Facebook обмежив сторінку «Української правди» після того, як видання опублікувало інформацію про збір коштів на реабілітацію бійців «Азову», які повернулися з полону.

Українські журналісти та лідери думок неодноразово скаржились на блокування сторінок в соцмережах, що належать компанії Meta, через антивоєнні пости. Про це повідомляли журналісти Соня Кошкіна та Аркадій Бабченко, співачка Оля Полякова, ведуча «Телебачення Торонто» Ярослава Кравченко та інші.

Також неодноразово зазнавала санкцій в Facebook та Instagram сторінка Асоціації родин захисників «Азовсталі», а також сторінки патронатної служби полку «Азов» . У грудні 2022 року Facebook обмежив сторінку «Української правди» за інформацію про збір коштів разом із патронатною службою батальйону «Азов» на реабілітацію бійців, які повернулися з полону. 

Міністерство цифрової трансформації України намагається вплинути на правила модерації українського контенту в соцмережах Meta. Віцепрем’єр-міністр — міністр цифрової трансформації Михайло Федоров звернувся з відкритим листом до компанії. На думку міністерства, контент блокують через автоматичні алгоритми, «неякісне модерування» та надмірну активність російських ботів, що скаржаться на публікації.

У січні 2023 року Федоров заявив, що домовився з представниками компанії Meta про те, щоб контент про полк «Азов» не блокувався на її платформах Facebook та Instragram.

  • Читайте також: «Потенційно неприйнятний». Як російська війна в Україні впливає на модерацію контенту в соцмережах
Теги за темою
Facebook Instagram
Джерело матеріала
loader
loader