Україна може відвоювати місце РФ на світових ринках, аде для цього необхідно розблокувати судноплавство – ЗМІ
Україна може відвоювати місце РФ на світових ринках, аде для цього необхідно розблокувати судноплавство – ЗМІ

Україна може відвоювати місце РФ на світових ринках, аде для цього необхідно розблокувати судноплавство – ЗМІ

Після введення санкцій Росія почала втрачати свої позиції на світовому ринку, адже багато країн відмовилися купувати продукцію країни-агресора. Для України це гарна нагода відвоювати нові позиції та заробляти щороку понад 20 мільярдів доларів, але для цього необхідно відкрити морський експорт, який наразі заблокований Москвою. Про це йдеться у матеріалі на сайті ЦТС.

Будь ласка, читайте текст після реклами

«За оцінками президента Українського національного комітету Міжнародної торгової палати ICC Ukraine Володимира Щелкунова, розблокування морських портів та розширення номенклатури експорту дозволило б нашій країні збільшити валютні надходження до 20 млрд дол. на рік. Він також звернув увагу на те, що світова спільнота обмежила санкціями експорт російської продукції на свої ринки, і українські виробники мають шанс зайняти її місце. Але для цього вкрай необхідно відкрити морські порти, адже залізничні коридори не можуть забезпечити повноцінні потоки товарів. І разом з країнами-партнерами, ООН та бізнес-організаціями, питання розблокування портів можна підняти на найвищий рівень обговорення», – вказує видання.

У ЦТС також нагадали, що великі портові оператори звернулися до президента України Володимира Зеленського з листом, в якому просили активізувати роботу з деблокади морських шляхів. У січні на Всесвітньому економічному форумі в Давосі цю ж тему підняла перший віце-прем’єр-міністр України Юлія Свириденко: вона висловила переконання, що розблокування додаткових портів і розширення зернової угоди є однією з передумов для зростання ВВП України.

Будь ласка, читайте текст після реклами

«Міністра економіки Тарас Качка також розповідав, що піднімав цю тему під час переговорів із міжнародними партнерами. Проте досі вона виникає у публічному просторі радше спорадично, ніж як системне прохання офіційного Києва до цивілізованого світу. Безумовно, нам потрібно більше зброї на полі бою і постійне фінансування ззовні, щоб підтримувати життєдіяльність країни. Але й повноцінне відновлення морського експорту здатне стати одним з важливих кроків для наближення перемоги», – акцентує видання.

Воно також наводить позицію колишнього міністра інфраструктури Володимира Омеляна, який зазначив, що Україні необхідно розширювати зерновий коридор на всі види вантажів, в тому числі й насипні і контейнерні перевезення.

«Це можливо зробити! Ми бачимо: Росія слабка і не має змоги контролювати Чорне море. Її позиція може бути переламана спільним підходом України, Туреччини і наших союзників», – переконаний ексміністр.

Нагадаємо, раніше українська бізнес-спільнота – Європейська Бізнес Асоціацієя, Американська торговельна палата в Україні та Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу», – звернулися до Організації об’єднаних націй (ООН) та Туреччини з закликом розблокувати Чорноморську зернову ініціативу, та забезпечити вільне торговельного судноплавство в Чорноморському регіоні. У випадку ж, якщо РФ не погодиться на розблокування судноплавста, її кораблі мають підлягати таким же перевіркам, як і українські.

Будь ласка, читайте текст після реклами
Джерело матеріала
loader
loader