Українська авіагалузь перейшла на європейські стандарти: які наслідки це матиме для України після війни
Президент Володимир Зеленський підписав євроінтеграційний закон, який запроваджує низку європейських стандартів у галузі цивільної авіації України. Які зміни тепер чекають на українську цивільну авіацію, розповіли в пресслужбі Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури.
“Відновлення галузі потребує рішень вже сьогодні, щоб компанії які готові будуть літати в Україні одразу після нашої перемоги, працювали вже за оновленими правилами. Ухвалений закон – про можливості для максимально швидкого відновлення авіасполучення, як тільки це дозволить безпекова складова”, – наголосив заступник міністра інфраструктури Сергій Деркач.
Це тим більше важливо, що лише одна з чотирьох пасажирських вітчизняних авіакомпаній продовжує на сьогодні працювати за кордоном.
Нові зміни адаптують українське законодавство до норм Європейського Союзу у сфері цивільної авіації, положень Регламенту (ЄС) 2018/1139 та Угоди про Спільний авіаційний простір.
“Ухвалені зміни наближають нас до ЄС та відновлення авіагалузі, роблять наш ринок більш зрозумілим для міжнародних компаній”, – зазначив Сергій Деркач.
До основних положень закону належать:
-
Спрощення процедури видачі сертифіката льотної придатності і дозволу на виконання польотів для окремих імпортованих в Україну повітряних суден. Якщо літак сертифіковано в Європейській Агенції Безпеки Авіації (EASA ), то не потрібно проходити повторну сертифікацію в Україні.
- Виключення необхідності отримання прав на експлуатацію повітряних ліній українськими авіаперевізниками для виконання регулярних повітряних перевезень в Україні та за кордоном.
- Та ж сама необхідність виключена і для чартерних перевезень в Україні.
- Отримання аналогічного дозволу не передбачено в країнах ЄС. Тобто сертифікованому авіаперевізнику для початку виконання комерційних польотів в Україні достатньо погодження слотів в національних аеропортах. Отримувати відповідне право на експлуатацію повітряної лінії тепер не буде необхідно.
- Перехід на декларативний принцип відповідності підприємствами та організаціями, які здійснюють наземне обслуговування в галузі цивільної авіації. Раніше щоб підприємство могло працювати на території летовища – передбачалася сертифікація – це займало від 3 до 6 місяців. Змінами скасовується сертифікація, але необхідно подати пакет документів, що підтверджує відповідність вимогам законодавства, і можна одразу працювати, а не чекати.
- Виключення положення щодо необхідності сертифікації суб’єктів господарювання, що надають агентські послуги з продажу повітряних перевезень.
- Також ця норма стосується суб’єктів, які готуються персонал для організації чи продажу повітряних перевезень.