У США найбільший видавець преси Gannett подав позов проти Google
У США найбільший видавець преси Gannett подав позов до федерального суду Нью-Йорка на Google та її материнську компанію Alphabet, стверджуючи, що технічний гігант утримує монополію на ринку цифрової реклами та вимагаючи відшкодування збитків, повідомило CNN.
Видавець USA Today і понад 200 місцевих видань подали позов до федерального суду Нью-Йорка у вівторок і вимагають відшкодування збитків. У судових документах Ганнетт стверджує, що Google і її материнська компанія Alphabet контролюють те, як видавці купують і продають рекламу в Інтернеті.
«Результатом є різко менший дохід для видавців і рекламних конкурентів Google, у той час як Google отримує непомірні монопольні прибутки», — йдеться в позові.
За даними eMarketer, Google контролює приблизно чверть ринку цифрової реклами в США, а Meta, Amazon і TikTok разом охоплюють ще одну третину. Видавці новин та інші веб-сайти разом займають інші приблизно 40%. Частка Big Tech на ринку починає трохи зменшуватися, але Google залишається найбільшим індивідуальним гравцем.
Це означає, що видавці часто принаймні частково покладаються на рекламні технології Google для підтримки своєї діяльності: видавець USA Today і понад 200 місцевих видань Gannett заявляє, що Google контролює 90% рекламного ринку для видавців.
Голова правління та гендиректор Gannett Майкл Рід заявив у вівторок, що домінування Google в індустрії онлайн-реклами відбулося «за рахунок видавців, читачів та всіх інших».
«Цифрова реклама є джерелом життя онлайн-економіки, — додав Рід. — «Без вільної та чесної конкуренції за цифровий рекламний простір видавці не можуть інвестувати у свої редакції».
Тим часом віце-президент Google із глобальної реклами Ден Тейлор сказав CNN, що заяви в позові «просто неправильні».
«Видавці мають багато варіантів вибору, коли мова заходить про використання рекламних технологій для монетизації — насправді Gannett використовує десятки конкуруючих рекламних служб, включаючи Google Ad Manager, — повідомив Тейлор, і додав – Коли видавці вирішують використовувати інструменти Google, вони зберігають переважну більшість доходу».
«Ми покажемо суду, як наші рекламні продукти приносять користь видавцям і допомагають їм фінансувати свій контент онлайн», — зазначив він.
Нагадаємо, наприкінці січня міністерство юстиції США та вісім штатів звернулись до суду зі скаргою, у якій вимагають розділити рекламний бізнес компанії Google. Позивачі підозрюють одну з найбільших техкомпаній у тому, що вона монополізувала ринок цифрової реклами.
Фото: Getty Images

