США та Китай домовилися про подвоєння кількості авіарейсів між країнами
США та Китай затвердять вдвічі більшу кількість пасажирських авіарейсів, ніж зараз дозволено авіаперевізникам для польотів між двома країнами. Про це заявила в п'ятницю, 11 серпня, адміністрація президента США Джо Байдена, що є рідкісним виявом співпраці між двома найбільшими економіками світу, повідомляє Reuters.
Міністерство транспорту США (USDOT) заявило, що з 1 вересня збільшить кількість китайських пасажирських рейсів, дозволених для польотів до Штатів, до 18 щотижневих рейсів в обидва боки, а з 29 жовтня - до 24 на тиждень, порівняно з нинішніми 12.
Китайський уряд погодиться на таке ж збільшення для американських перевізників.
Домовленість між Пекіном і Вашингтоном, які ворогували на багатьох фронтах, була досягнута після того, як у четвер, 10 серпня, Китай зняв обмеження на групові тури, запроваджені під час пандемії, для більшої кількості країн, включаючи такі ключові ринки, як США, Японія, Південна Корея та Австралія.
У Міністерстві транспорту США заявили, що перша серія рейсів була схвалена з 1 вересня, "щоб задовольнити очікуване збільшення попиту на початку навчального року".
Джерела Reuters повідомили, що американські авіакомпанії не очікують, що одразу скористаються всіма 18 щотижневими рейсами.
Посольство Китаю у Вашингтоні переадресувало питання про деталі владі Китаю, але заявило, що "прямі рейси мають важливе значення для збільшення взаємних візитів між китайським і американським народами”.
“Ми сподіваємося, що відновлення більшої кількості рейсів сприятиме збільшенню потоку людей і торгівлі між двома країнами", - заявили у посольстві.
Після червневого візиту держсекретаря США Ентоні Блінкена до Китаю, послідовна взаємодія Міністерства транспорту та Державного департаменту з китайськими офіційними особами "уможливила цей важливий крок вперед", - додали в USDOT.
"Нашою головною метою є покращення умов, за яких авіаперевізники обох сторін зможуть повною мірою реалізувати свої двосторонні права для підтримання конкурентного балансу та справедливих і рівних можливостей між американськими та китайськими авіаперевізниками", - йдеться у наказі Міністерства транспорту США, опублікованому в п'ятницю.
Компанія Air China повідомила в четвер, що просить дозволу на відкриття нового щотижневого рейсу між Пекіном і Лос-Анджелесом, подавши заявку до Міністерства транспорту США.
Авіаперевізники China Eastern, Xiamen Airlines і China Southern також здійснюють регулярні рейси до США, в той час як United Airlines, American Airlines і Delta Airlines наразі виконують пасажирські рейси до Китаю.
У п'ятницю авіакомпанія United заявила, що розширить польоти між двома країнами в межах угоди, відновивши рейси до Пекіна і щоденні рейси до Шанхаю.
Галузева торгова група Airlines for America повідомила, що "підтримує поступове відновлення повітряного сполучення між США і Китаєм відповідно до зростання пасажирського попиту. Новий наказ забезпечує справедливі та рівні можливості для американських авіакомпаній конкурувати на ринку".
24 щотижневі рейси все ще є частиною більш ніж 150 рейсів в обидва боки, дозволених кожною стороною до запровадження обмежень на початку 2020 року через пандемію коронавірусу.
3 травня Міністерство оборони США заявило, що дозволить китайським авіакомпаніям збільшити кількість пасажирських авіарейсів до США до 12 щотижневих рейсів в обидва боки, що дорівнює кількості, дозволеній Пекіном для американських авіаперевізників. Раніше було дозволено лише вісім щотижневих рейсів китайських перевізників.
Американські перевізники зазначали, що вони не можуть літати до Китаю через російський повітряний простір, що робить деякі маршрути значно довшими. У червні агентство Reuters повідомило, що китайські авіакомпанії уникають польотів над російським повітряним простором під час нещодавно затверджених рейсів до та із США, але все ще використовують російський повітряний простір для інших польотів.
Раніше повідомлялося, що відносини США та Китаю досить напружені. Зокрема, нещодавно президент США Джо Байден встановив нові правила, що обмежують американські інвестиції в деякі сектори китайських технологій. Контроль за інвестиціями є частиною ширших зусиль Білого дому, спрямованих на обмеження можливостей Китаю розвивати технології наступного покоління. Ці зусилля ускладнили і без того непрості відносини адміністрації США з Китаєм, який розглядає обмеження як спробу стримати та ізолювати країну.
Посол Китаю у Вашингтоні заявляв, що Пекін відповість, якщо США запровадять нові обмеження на потоки технологій або капіталу, але не деталізував, до яких саме дій може вдатися країна.