НАЗК внесло власника AliExpress до переліку міжнародних спонсорів війни
НАЗК внесло власника AliExpress до переліку міжнародних спонсорів війни

НАЗК внесло власника AliExpress до переліку міжнародних спонсорів війни

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) внесло китайську компанію Alibaba Group (власниця AliExpress) до списку міжнародних спонсорів війни — компанія й досі продовжує працювати в росії, надаючи власні платформи для продажу товарів з вивезеної з окупованих територій України міді.

У 2023 році компанія оголосила план реструктуризації, що передбачає розподіл Alibaba Group на 6 груп: Cloud Intelligence Group, Taobao Tmall Business Group (Taobao, Tmall, Taobao Deals, Taocaica\i, 1688.com), Local Services Group (Amap, Ele.me), Global Digital Business Group (Lazada, AliExpress, Trendyol, Daraz, Alibaba.com), Cainiao Smart Logistics, Digital Media and Entertainment Group (Youku, Alibaba Pictures).

Згідно з заявою НАЗК, найбільшим попитом на росії користується платформа онлайн-комерції AliExpress, якою керує дочірня російська компанія з групи Alibaba ТОВ «Алибаба.КОМ (РУ)».  Власником ТОВ «Алибаба.КОМ (РУ)» є зареєстрована у Сінгапурі компанія Aliexpress Russia Holding Private Ltd.

Через півтора року після повномасштабного вторгення росії в Україну компанія продовжує вести бізнес на території країни-агресора, надаючи міжнародний майданчик для продажів закордонних товарів. Прибуток ТОВ «Алибаба.КОМ (РУ)» за 2022 рік склав 16,3 млрд рублів (близько $160 млн).

У квітні 2023-го року агенція Reuters виявила, що китайська компанія Quzhou Nova закупала щонайменше 3220 тонн мідного сплаву на загальну суму $7,4 млн у Дебальцевського заводу металургійного машинобудування (контролюється росіянами) в період з 8 жовтня 2022 року по 24 березня 2023 року. За даними митниці, відвантаження мідного сплаву з заводу здійснювалися через порт Новоросійськ. З вивезеної з окупованих територій міді компанія виробляє товари, які продає на платформах Alibaba.

Окрім цього, майданчики Alibaba цензурують український контент, пов’язаний з війною — у березні 2022-го року українського стрімера, який мав на AliExpress понад 268 тисяч підписників, заблокували за відповідний допис. НАЗК стверджує, що проросійські дописи подібним чином не видаляються.

«Всі наведені факти можуть свідчити про те, що компанія підтримує російську агресію не тільки фінансово, сплачуючи податки, але й ідеологічно», — пишуть на сайті НАЗК.

Як вже неодноразово пояснювалося, цей механізм «спонсорів війни» — один з інструментів НАЗК, які не є прямими юридично зобов’язальними, але допомагають створювати необхідний репутаційний тиск на іноземні компанії до їхнього повного припинення бізнесу з державою-спонсором тероризму рф. Станом на 17 серпня у переліку міжнародних спонсорів війни НАЗК 33 компанії (технічно Alibaba ще не додали), включно з Raiffeisen Bank, Метро та Auchan, які продовжують працювати в Україні.

Теги за темою
війна Китай НАЗК
Джерело матеріала
loader
loader