Вплив реклами на споживчу поведінку людини
Вплив реклами на споживчу поведінку людини

Вплив реклами на споживчу поведінку людини

Головна мета реклами – привернення уваги споживача та стимулювання його придбати продукт. Споживач – дуже вимогливий «звір», за яким полює кожен маркетолог. Тож, спеціалісту варто чітко розуміти як вплинути на людину так, щоб спонукати її до дій, не викликавши роздратування? Психологія реклами - окрема галузь психології, яка досліджує теоретичні та практичні способи підвищення ефективності рекламних матеріалів, використовуючи психологічні прийоми.

Реклама та її методи

Реклама – неодмінна частина нашого життя. Її можна знайти скрізь:

  • На радіо і телебаченні;
  • в газетах,
  • в інтернеті,
  • в журналах.

Сучасні міста буквально переповнені зовнішньою рекламою:

  • Банерами;
  • білбордами;
  • реклама на вуличних екранах;
  • розтяжками на транспорті.

Існують різні способи впливу на аудиторію. Всі вони мають о спільну мету: переконати клієнта купити товар або скористатися послугою, наприклад зайти на офіційний сайт віп казино та запустить ігровий автомат на гроші. Основні види психологічного впливу на людину включають:

  1. Переконання.
  2. Інформування.
  3. Навіювання.
  4. Спонукання.

Метод інформування – нейтральний метод впливу, який надає інформацію без емоційного забарвлення та прямого звертання до споживача. Головна мета: запам'ятовування інформації про рекламний продукт. Метод передбачає залучення оголошень у газетах, журналах, на вебсайтах.

Метод переконання – основний метод психологічного впливу, спрямований на переконання потенційного покупця в унікальності конкретного продукту і необхідності його купити. Переконання може бути досить агресивним і спрямованим на створення попиту на продукт за допомогою аргументованих доказів. Зазвичай базується на:

  • Виявленні і задоволенні потреб та бажань цільової аудиторії,
  • висвітленні характеристик товару,
  • створенні проблемних ситуацій та запропонуванні ідеального варіанту вирішення.

Один із найефективніших прийомів є співучасть: коли реклама звертається безпосередньо до глядача та використовує звернення типу "ви" або "ти", запрошуючи взяти участь і переконатися в ефективності продукту.

Усі ці методи мають свої переваги та застосовуються в рекламі для досягнення різних цілей. Проте, їх мета завжди спрямована на переконання споживачів у необхідності придбати рекламований продукт.

Особливості та прийоми

Часто реклама подається у формі репортажу. А це перетворює покупця в активного учасника подій. Для тих, хто створює рекламу з метою підвищення продажів, важливо не тільки використовувати методи впливу на споживача, але і знати спеціальні мовні засоби, що підсилюють ефективність реклами. Найпопулярніший мовний засіб - короткий слоган. Використовує протиставлення з метою підкреслення переваги продукту. До прикладу компанія «Indesit» стверджує: «Ми працюємо - ви відпочиваєте».

Вплив реклами на споживчу поведінку людини - Фото 1

Метод навіювання використовує навмисний або ненавмисний вплив однієї людини на психіку іншої. Метод використовується з дозволу або без. Характеризується відсутністю свідомого сприйняття навмисно наведеної інформації. Навіювання діє не на всіх людей. Рівень його ефективності залежить від ступеня сприйнятливості та здатності особи підкоритися. Дослідження показують, що метод ефективніше діє на молодих людей, неосвічених осіб. Жінки через особливості своєї психіки часто більш сугестивні (піддатливі).

Для успішного використання методу навіювання в рекламі використовуються певні прийоми:

  • Використання слушних прикметників для опису товару,
  • уникнення негативних висловлювань;
  • використання особливої динаміки мовлення.

Метод спонукання до купівлі має в собі всі інші методи та прийоми психологічного впливу реклами на споживача. головна мета: викликати реакцію, яка призведе до покупки продукту.

Джерело матеріала
loader
loader