Польща посилить перевірки вантажівок на польсько-українському кордоні
У польському Міністерстві інфраструктури відреагували на протест представників транспортної галузі на польсько-українському кордоні. Як розповів міністр інфраструктури Польщі Алвін Гаядур, однією з вимог галузі є посилення перевірок вантажівок на польсько-українському кордоні.
Як йдеться у повідомленні Мінінфраструктури, з 1 січня 2023 року по 30 листопада 2023 року інспекторами ІТД проведено 180670 дорожніх перевірок (з урахуванням дорожньо-транспортних перевірок), з них 84198, тобто майже 47%. Усі перевірки, проведені ITD у Польщі, стосувалися іноземних перевізників.
14767 перевірок торкнулися перевізників з України. За підсумками перевірок виявлено 9409 порушень зобов'язань або умов автомобільного транспорту, що спричинили фінансові штрафи.
"На відміну від претензій, що з'являються в публічному просторі, розгляди, що проводяться польськими службами, поширюються і на українських перевізників, а у разі перевірок, що проводяться ITD, вони стосуються, зокрема, правильності транспортних операцій, наявності дозволів здійснювати перевезення, робочий час водіїв, технічний стан транспортних засобів та їх тоннаж", - йдеться у повідомленні.
У міністерстві повідомили, що ITD також вживає заходів до українських перевізників щодо оплати проїзду платними ділянками доріг. З 1 січня 2023 року до 22 листопада 2023 року інспектори провели 38 870 виїзних оглядів, у тому числі 9 347 іноземних транспортних засобів, з них 3 855 (41%) – автомобілі з України. У ході 969 перевірок української техніки було виявлено порушення.
Також перевіряються порушення, зафіксовані системою камер контролю швидкості Центру автоматичного нагляду за дорожнім рухом. З 1 січня 2023 року по 22 листопада 2023 року системою CANARD зафіксовано 27 938 випадків недотримання правил іноземними водіями-дальнобійниками, у тому числі 7 872 – вантажівками, зареєстрованими в Україні.
Гаджадхур заявив про те, що уряд вживе заходів у європейських інститутах, "спрямованих на усунення недобросовісної конкуренції на транспортному ринку".
Він повідомив, що на саміті Транспортної ради Євросоюзу, запланованому на понеділок, "ЄС має порушити питання про наслідки скасування вимоги до українських водіїв мати дозволи на в'їзд до ЄС".
Як повідомлялося, експорт української продукції через польський кордон зменшився на 40% з того часу, як почали страйкувати польські перевізники.
Не дивно, що блокування польськими перевізниками пунктів пропуску щодня генерує нову теорію змови — раціональної у діях поляків не знайти. Більше того, збитки Польщі такі, що ми не здивуємося, якщо місцеві підприємці врешті-решт вийдуть на протести проти протестів місцевих автоперевізників. Спираючись на цифри, ситуацію пояснює Юлія Самаєва у статті "Блокада кордону. Що слід пояснити полякам, щоб її припинити".