З січня 2024 року мінімальний рівень локалізації при публічних закупівлях продукції машинобудування в України підвищився з 15 до 20%. Про це заступник голови Комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.
– Це означає, що у кожному умовному автобусі, який купують органи державної влади, громади та держкомпанії, має бути не менше 20% української складової, – пояснив нардеп.
Кисилевський також відзначив, що з промисловцями кількох галузей протягом минулого року він обговорював можливе розширення локалізації.
– Цілком можливо, що воно стане реальністю вже у 2024 році, – народний депутат.
Ще одним завданням на 2024 рік у сфері публічних закупівель, на думку Кисилевського, є посилення контролю за дотриманням законодавства про локалізацію. Він підкреслив, що цей контроль ставатиме все жорсткішим.
– На момент прийняття законодавства про локалізацію, півтора року тому, проникнення імпорту в публічні закупівлі в Україні сягало 38%. В ЄС, куди ми прагнемо, цей показник в районі 5%. І це є не наслідком, а однією з вагомих причин економічної міцності і добробуту. А в часи війни ще й способом виживання і забезпечення економічної самодостатності, – заявив заступник голови Комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку.
Закон України який вносить зміни до закону Про публічні закупівлі в частині вимог до ступеня локалізації виробництва, набрав чинності 14 липня 2022 року.
Фото: