Україна через суд стягнула з китайської будівельної компанії Xinjiang Communications Construction Group (XCCG) 12 млн дол. (майже 500 млн грн) за невиконаний ремонт доріг.
Про це повідомляє SilkBridge.info із посиланням на пресслужбу Мінюсту.
Два контракти з XCCG, яка мала ремонтувати кілька ділянок дороги М-03 у Полтавській області загальною протяжністю майже 84 км і 41-кілометрову ділянку дороги М-12 на Хмельниччині, було розірвано ще у 2018-2019 роках.
На момент розірвання договорів роботи на М-03 компанія навіть не починала, а на М-12 виконала лише 1%.
Обидва контракти передбачали надання китайським підрядником двох гарантій виконання в Bank of China на $3,3 млн і $5,2 млн, а також надання гарантії повернення авансового платежу за одним із контрактів на суму $3,85 млн.
Після розірвання контрактів "Укравтодор" звернувся за гарантією, але Xinjiang подала заяву про забезпечення позову про нібито шахрайські дії (який протягом низки років так і не було подано), заблокувавши стягнення.
Досудове врегулювання не дало результатів, і Україна подала до суду.
У серпні-грудні 2023 року суди першої та апеляційної інстанцій в Урумчі (адміністративний центр Сіньцзян-Уйгурського автономного району Китаю) ухвалили рішення на користь України й усунули перешкоди для повернення грошей.
“17 січня 2024 року грошові кошти загальним розміром майже півмільярда гривень у доларовому еквіваленті були перераховані Банком Китаю на рахунок Державного агентства з відновлення та розвитку інфраструктури України та на рахунок Міжнародного банку реконструкції та розвитку. Справу закрито", – зазначила заступниця міністра юстиції Ірина Мудра.
Підрядником на дорогу М-12 на Хмельниччині замість Xinjiang пізніше обрали турецьку Onur, вона виграла підряд за $54 млн. Контракт із Xinjiang був приблизно на $15 млн дешевшим.
Контракт Xinjiang на дорогу М-03 у Полтавській області розділили між трьома підрядниками: Onur, Альтком і "Ростдорстрой" (зараз - RDS). Сумарно їхні послуги потягнули на $91 млн, договір із китайцями був на $33 млн дешевшим.