Система "критично важливих" підприємств, що дозволяє їм забронювати своїх працівників від мобілізації, викликає пекучий інтерес та активні дискусії у суспільстві. Так, журналіст із Bihus.Info вирішив ще більше посилити запал українців та розповісти, хто з відомих брендів воювати сьогодні не піде.
Ця система діє на основі певних критеріїв, серед яких відсутність заборгованості зі сплати ЄСВ, статус резидента "Дія.City" та виплата середньої зарплати у регіоні.
Журналіст Денис Бігус звернув увагу на широкий спектр організацій, які можуть скористатися цією системою. До нього, як виявилось, увійшли не лише співробітники-представники національного телемарафону або, як стало відомо днями, цирку.
Наприклад, у Київській області визнано критично важливим рибний магазин Egersund Seafood та виробник приправ – "Приправки".
Крім того, такі великі компанії, як "Епіцентр", Vodafone, "ПриватБанк", "Сільпо", а також хор імені Верьовки, Eva, "Алло", Comfy і навіть Криворізький державний цирк тепер мають можливість забронювати своїх працівників, чим успішно та користуються.
Система викликає обговорення не лише через її масштаби, а й через динаміку чисельності заброньованих осіб. Зазначається, що кількість броньованих працівників значно збільшилася останнім часом.
Проте, українці розділилися в думках щодо цієї новини. Багато підприємств ще кілька місяців тому почали бронювати своїх співробітників, наприклад "Нова Пошта".
Громадяни зазначають, що не мають нічого проти того, що до списку також входять "Єва", "Сільпо" або "Vodafone", оскільки вони виконують важливу функцію для держави, забезпечуючи товарами та послугами як народ, так і армію.
Проте присутність у списку "на бронь" банків, рядових виробників та телеканалів люди зрозуміти не можуть.
- "Але давайте уточнимо, що бронюють не рядових роботяг, а чувачків статусом вище."
- "Звучить як прикол якийсь."
- "Тепер люди платитимуть, щоб там працювати, а не людям."
Крім того, Знай.ua повідомляв, З тефанчук жорстко принизив бронювання за гроші: "Податок на боягузтво"