Про це сказав заступник міністра освіти і науки з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро Завгородній під час стратегічної сесії в межа швейцарсько-українського проєкту DECIDE «Децентралізація для розвитку демократичної освіти», передає Укрінформ.
«Для того щоб дитині було цікаво вчитися в старшій школі, програма має бути адаптованою під вибір дитини. Має бути профіль, на якому дитина захоче сконцентруватися: математичний, природничий, інформатика, українська мова чи іноземні мови. Все це буде змінено і стане частиною старшої профільної школи починаючи з 2027 року. Наша мета - щоб у дитини було більше суб’єктності, був вибір: спочатку профілю, потім - частини предметів всередині профілю», - пояснив Завгородній.
За його словами, з 2027 року учень обиратиме ті предмети, які йому будуть необхідні, а також ті освітні курси і модулі, які захоче вивчати. Зараз школярі практично не мають впливу на те, що вивчати. Школам бракує матеріально-технічних ресурсів, щоб підвищити якість освіти за природничими та IT-профілями.
Передбачається, що профільна освіта матиме два напрямки: академічні ліцеї - орієнтація на продовження навчання в закладах вищої освіти, професійні ліцеї - здобуття професії.
«З академічного ліцею можна буде перейти в професійний, якщо виявиться, що це не твій напрям. Далеко не кожній дитині є потреба йти в академічний ліцей і здобувати далі вищу освіту. Але кожному треба мати можливість для самореалізації. Тому основний задум реформи - це зміна училищ та технікумів на професійні ліцеї, оскільки є загальне ставлення, що в училища йдуть ті, хто зовсім ні на що не спроможний. Це треба змінити, переосмислити і підняти престижність робітничих професій», - зауважила секретар Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Наталія Піпа.
Вона зупинилася на кількох негативних моментах нинішньої професійно-технічної освіти. Зокрема, серед учнів професійних ліцеїв дуже низька навичка читання чи математики, і це треба виправляти.
До того ж, за її словами, в училищах і технікумах досі навчають застарілих, непотрібних зараз спеціальностей. Водночас тих, що потрібні, - не вчать.
Як повідомляв Укрінформ, Міністерство освіти і науки впроваджує шість реформ для модернізації навчання на всіх рівнях, а також реформи з євроінтеграції, цифровізації та у питанні оплати праці вчителів.
Головне фото: Illustration David Le Deodic