Аудиторія телемарафону «Єдині новини» зменшилась у минулому році на 10%, — дослідження «Детектор медіа»
Аудиторія телемарафону «Єдині новини» зменшилась у минулому році на 10%, — дослідження «Детектор медіа»

Аудиторія телемарафону «Єдині новини» зменшилась у минулому році на 10%, — дослідження «Детектор медіа»

Найбільш популярним джерелом інформації про суспільно-політичне життя в Україні залишаються соціальні мережі.

Соціальні мережі (фейсбук, ютуб, інстаграм, Х тощо) залишаються в Україні найбільш популярним джерелом інформації про суспільно-політичне життя. Про це свідчать результати дослідження ГО «Детектор медіа» з визначення Індексу медіаграмотності українців, тобто рівня вміння громадянами критично сприймати інформацію, а також користуватися медіа та знати загальні принципи регуляції.

У 2023 році, згідно з цим дослідженням, 62% громадян дізнавались про суспільно-політичні події в країні та за її межами саме з соцмереж (у 2022 році — 61%, у 2021 — 54%). 

У месенджерах (ватсапі, телеграмі, вайбері і т. д.) кількість споживачів суспільно-політичного контенту у порівнянні з 2022 роком у 2023-му зросла на 6% (49% проти 55%). Також збільшилась аудиторія, яка отримує інформацію про суспільно-політичні новини у спілкуванні з друзями, сусідами, колегами, — із 25% до 33%.

Інформаційні інтернет-ресурси (онлайн-видання, агрегатори новин та інші) є джерелом таких новин для 32% споживачів медіаконтенту (у 2022 році — 31%). І майже стільки ж — 31% — складає аудиторія національного телемарафону «Єдині новини», яка зменшилась у порівнянні із 2022 роком на 10%.

Аудиторія телемарафону «Єдині новини» зменшилась у минулому році на 10%, — дослідження «Детектор медіа» - Фото 1

З ефіру телеканалів, які не транслюють телемарафон (5-й канал, «Еспресо», Прямий, 24-й тощо) дізнаються про суспільно-політичне життя 16% аудиторії, с Суспільного мовлення — 8%, з радіо — 9% і стільки ж — з регіональних телекомпаній.  

Про дослідження: «Індекс медіаграмотності українців» проводилося компанією New Image Marketing Group (польовий етап: 15.01.2024 — 29.01.2024). Мета дослідження — валідизувати концепцію індексу медіаграмотності та прорахувати його для різних категорій української аудиторії.

Методологія: кількісне дослідження; інтерв'ю обличчя-до-обличчя за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI).

Обсяг вибірки: 1200 респондентів.

Цільова аудиторія: доросле населення України (18+).

Тип вибірки: репрезентативна за віком, статтю, типорозміром населеного пункту та регіоном.

Дослідження не проводилось на тимчасово окупованих територіях Донецької, Луганської, Запорізької, Херсонської областей та в АР Крим.

Раніше повідомлялось про те, що згідно з дослідженням «Детектора медіа», індекс медіаграмотності майже чверті українців нижчий за середній.

  • Читайте також: Українці суттєво покращили свої навички з медіаграмотності — дослідження «Детектора медіа»

Фото: Getty Images

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги за темою
дослідження
Джерело матеріала
loader
loader