Про це йшлося на саміті BLUE SUMMIT in MYKOLAIV за участю представників бізнесу, влади, наукової спільноти та громадськості, а також міжнародних партнерів, передає кореспондент Укрінформу.
«"Блакитна" економіка – це комплекс заходів, які передбачають максимально ефективне використання водних ресурсів на основі інноваційних технологій і при умові збереження навколишнього середовища. Тож Миколаїв має всі шанси стати її центром у басейні Чорного моря, адже розташований на двох річках і має вихід до моря. Вже зараз наша команда працює над проєктами, які після війни стануть частиною стратегічної відбудови міста», - сказав міський голова Олександр Сєнкевич.
На думку голови Української асоціації Центрів підтримки бізнесу Артема Ващиленка, йдеться не просто про відбудовуміста, а про те, щоб підняти його на новий якісний рівень та зробити конкурентнішим.
«У нас є компанії, які вже працюють у сфері "блакитної економіки". Йдеться про судоремонт, водні перевезення, яхтинг, морські біотехнології. Продовжує працювати мале суднобудування, підприємства, пов'язані з дослідженнями, виготовленням певного обладнання тощо. Тож одним з завдань саміту є донесення до громади тих перспектив, які надає цей напрям», - зазначає Ващиленко.
Важливим елементом "блакитної" економіки є судноплавство. На думку очільника конструкторського бюро професора Юрія Жукова, потрібно робити ставку на екологічні судна. «Суднобудування – це ключ до екологічних морських технологій», - впевнений професор.
Суттєвою складовою "блакитної" економіки є і розвиток малотоннажного флоту. За словами головного конструктора яхтингового бюро, командора яхт-клубу “Стрілка” Сергія Мірошника, цей напрямок набагато ширший, аніж будування катерів і яхт, бо включає цілий комплекс супутніх виробництв та послуг.
«Наразі розробляється проєкт муніципальної марини - стоянки для яхт та катерів. Але Миколаїв має набагато більший потенціал – тут є можливість створити одну з найпотужніших марин на Чорному морі. Адже у нашому місті є абсолютно захищена акваторія, щоб убезпечити яхтові стоянки. Також маємо низку підприємств, які здатні запропонувати весь комплекс послуг по обслуговування яхт. Для реалізації такого потужного проєкту треба залучати іноземних інвесторів”, - сказав Мірошник.
Як повідомляв Укрінформ, на думку посла Данії в Україні Олє Егберга Міккельсена, миколаївські суднобудівні заводи можуть конкурувати з верфами Польщі, Кореї та Китаю.
Перше фото: Олега Горячева