На щастя для нас, смертельне повітря було виявлено зовсім не в столичному, харківському чи дніпровському метрополітені.
Метро Нью-Йорка має репутацію одного з найнебезпечніших місць у світі, але нове дослідження показує, що в ньому смертельне буквально навіть повітря. Дослідники вивчили рівні твердих частинок (PM2.5) і виявили, що їхня кількість у 10 разів перевищує допустиму межу, пише Daily Mail.
Тверді частинки — крихітні частинки, що виділяються під час згоряння. Попередні дослідження вже показали, що вони здатні проникати глибоко в легені та кровотік людини, де спричиняють ушкодження, пов'язані з раком, серцево-судинними захворюваннями та передчасною смертю.
У Фокус. Технології з'явився свій Telegram-канал. Підписуйтесь, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!
Дослідження було проведене командою з Нью-Йоркського університету: вчені вивчили поїздки з кінця в кінець 19 лініями метро і 368 станціями, використовуючи дані 3,1 мільйона жителів. Вимірювання проводилися в кожному вагоні метро і на кожній зупинці, коли вони стояли на платформі.
Результати дослідження показують, що рівень забруднення досягав піка, коли поїзд прибував на станцію. Ба більше, різка зупинка потяга буквально підіймала наявні забруднювальні речовини, що накопичуються в тунелі протягом багатьох років, а тертя металевих коліс і гальм вивільняло металеві частинки, які становили більшу частину концентрацій частинок.
Команда виявила, що середня концентрація забруднення на платформах становила 139 мікрограмів на кубічний метр, а поїздах — 99 мікрограмів на кубічний метр. Для порівняння, допустима межа, встановлена ВООЗ, становить лише 15 мікрограмів. Ба більше, обмеження ВООЗ ґрунтуються на 24-годинному впливі, тоді як пасажири метро вдихають цю кількість частинок буквально за пів години або 10-20 хвилин. Проведених в очікуванні поїзда на платформі.
Дослідження показали, що навіть просте вдихання PM2.5 протягом кількох годин може спричинити проблеми з диханням, особливо у людей з астмою та іншими респіраторними захворюваннями. За словами провідного автора дослідження професора Масуда Гандехарі, вони з командою помітили, що концентрація частинок досягає свого піка, коли потяг перебуває на платформі, і знижується за 15-20 хвилин після відправлення потяга. Простими словами, це означає, що саме те, що знаходиться на дні тунелю, збовтується і погіршує якість повітря".
Зазначимо, що тверді частинки викидаються автомобілями, вугільними електростанціями, поїздами та спалюванням відходів. Подібне забруднення не здатне вбити людину безпосередньо, проте воно впливає на стан її здоров'я. Наприклад, робить людей більш уразливими для низки захворювань, зокрема тих, що зачіпають:
- мозок;
- легені;
- серце.
Раніше Фокус писав про те, що названо місто, що потопає найшвидше у світі: занурюється під воду в 500 разів швидше за Нью-Йорк.