Акціонерне товариство "Антонов" завершило всі термінові роботи, пов’язані з відновленням найбільшого у світі літака Ан-225 "Мрія", та планує продовжити їх після завершення бойових дій в Україні.
Про це повідомили джерела "ЕП" в компанії.
Наразі фахівці "Антонова" завершили дефектацію зруйнованого літака – процедури, яка передбачала попереднє розбирання обладнання, ретельний огляд та виміри для порівняння з номінальними параметрами. Вона необхідна для збереження вцілілих компонентів. Процес відбувався у терміновому порядку, щоб не втратити можливі компоненти для майбутньої реконструкції. Тепер компанія зосередила свої ресурси на "пріоритетніших для держави завданнях".
Фінансування робіт відбувалося зі спеціального фонду, створеного для відбудови Ан-225. На рахунку цього фонду зібрали близько трьох мільйонів доларів, значна частина яких надійшла як роялті від продажу доповнення до популярної гри Microsoft Flight Simulator, що містить модель літака "Мрія".
За угодою з Microsoft, протягом першого року продажів доповнення, компанія перераховувала 100% доходів на рахунки "Антонова" із чіткою умовою, що ці гроші мають використати виключно на відновлення літака.
Остаточну вартість нового літака Ан-225 ще не визначили, оскільки вона залежатиме від можливості використання комплектуючих з російських літаків "Руслан", які наразі перебувають в Канаді, а також у Німеччині – їх можуть конфіскувати на користь України.
Нагадаємо, 24 лютого 2022 року в результаті повітряної атаки військ РФ на аеропорт Гостомель під Києвом був спалений найбільший літак у світі українського виробництва - АН-225 "Мрія". Знищення літака назвали вандалізмом світового масштабу.
У 2019 році будівництво другої "Мрії" оцінювалося Україною в 300-400 мільйонів доларів.
За інформацією видання Bild, "Мрія" напередодні вторгнення Росії мала полетіти в Німеччину, де для цього уже підготували місце в аеропорту Лейпцига. Увечері напередодні повномасштабної війни літак був заправлений, завантажений і повністю готовий для польоту. Навіть екіпаж і пілоти сіли на борт, але, за словами капітана Дмитра Антонова, їм не дозволили злетіти – такою була вказівка вищого керівництва.