Тест-драйв Toyota Yaris Cross 2024: оригінал в більш потужному пакованні
Тест-драйв Toyota Yaris Cross 2024: оригінал в більш потужному пакованні

Тест-драйв Toyota Yaris Cross 2024: оригінал в більш потужному пакованні

Популярність маленьких кросоверів все ще залишається актуальною і Toyota Yaris Cross 2024 не є виключенням, скоріше підтвердженням цього. Він пропонує усі переваги міні хетча поряд зі збільшеною оглядовістю, більш практичною посадкою, підвищеною економічністю, а тепер і драйвовішим характером.

Відключайте рекламу - підтримуйте ITC! Тест-драйв Toyota Yaris Cross 2024: оригінал в більш потужному пакованні - Фото 1

Toyota Yaris Cross з’явився ще чотири роки тому та одразу став хітом на європейському ринку, як мінімум для бренду. Більше ніж 180 тисяч екземплярів було продано в Європі тільки за 2023 рік. Показники одні з найкращих навіть серед загального сегмента кросоверів, які в принципі розлітаються з салонів швидше, ніж Marvel встигає відзняти наступний сиквел про супергероїв.

Мені давно хотілось познайомитись з цим покращеним хетчбеком, як можна його називати. Це наче маленький та зручний Yaris, але краще. Він і зовні відрізняється, наче зведений, а не рідний брат. Тільки спільного у них багато: єдина платформа TNGA-B і єдиний фірмовий гібридний силовий агрегат. І мені якраз дістався оновлений кросс хетч, який має нові аргументи для завоювання прихильників.

Тест-драйв Toyota Yaris Cross 2024: оригінал в більш потужному пакованні - Фото 2

Зміст

  • 1 Основна перевага в Toyota Yaris Cross 2024
  • 2 Як поводить себе Toyota Yaris Cross 2024
  • 3 Комфорт та простір в Toyota Yaris Cross 2024
  • 4 Безпека та особливості
  • 5 Загальні враження та конкуренти
  • 6 Технічні характеристики Toyota Yaris Cross 2024 Adventure

Основна перевага в Toyota Yaris Cross 2024

Оновлення приносять свіжість в чинне покоління, але не завжди помітні. В Toyota зазвичай трохи запізнюється, а може це у них така стратегія. В будь-якому випадку цього разу вони додали лише вкрай важливі та суттєві деталі. Рішуча позиція поряд з тим, що нещодавно досить помітно оновились конкуренти: Renault Captur, Peugeot 2008, Nissan Juke, а також на ринку з’явився Jeep Avenger. Тож сегмент досить насичений і змагання буде цікавим.

111

Зовні ви змін не знайдете. Все зосереджено в глибині. Більш потужний електродвигун, покращена атмосфера в салоні та розширений перелік систем безпеки.

На фоні усіх конкурентів фірмова гібридна система Toyota дає кожній їх моделі велику фору і Yaris Cross 2024 не виключення. Тож акцент було зроблено саме на прокачці силового агрегату. Якщо раніше цей кросхетч був доступний з бензиновим 1,5-літровим двигуном (125 к. с.) та з 1,5-літровим тьохциліндровим двигуном на 116 к. с., то тепер ДВЗ більше немає, а в пропозиції з’явилась і 130-сильна версія, яка буде доступна у двох останніх комплектаціях: Elegant та Adventure. І ціни відповідно будуть від $33 201 (1 368 180 гривень) до $34 546 (1 423 620 гривень). Цікава різниця, враховуючи, що стартує кросовер з ціною в $25 753 (1 061 280 гривень).

Тест-драйв Toyota Yaris Cross 2024: оригінал в більш потужному пакованні - Фото 6

Технічно це той самий атмосферний двигун (M15A-FXE) з віддачею 92 к. с. та 120 Нм крутного моменту, а ось електричний двигун став потужнішим та видає 84 к. с. замість 80 к. с. Працює це все в парі з планетарним редуктором e-CVT. А батарея, яку розташовано під сидіннями не стала більш ємною і залишилась на рівні 0,76 кВт*год. Тож і можливості їзди на електриці теж не додалось. А ось в динаміці Yaris Cross 2024 додав і вивільнив майже секунду на розгоні: 10,7 секунди проти 11,2 секунди.

11

Варто згадати Lexus LBX, який був у нас на тесті нещодавно, і там встановлений саме такий потужніший електродвигун, тільки вичавили з нього ще більше. В преміальному маленькому кросовері цілих 136 к. с., і батарея там більше — 1 кВт*год. До того в LBX куди менше вібрацій та шуму від трьохциліндрового мотору ніж в нашому Yaris Cross.

Як поводить себе Toyota Yaris Cross 2024

Показники, звісно не дивовижні, але за відчуттями маленька куля стала куди проворніше. Він вистрибує одразу за покликом акселератора. І нехай двигунчик реве та гучно підбадьорює. До його дирчання можна звикнути, якщо полюбляєте веселі старти. Але здебільшого така бадьорість знадобиться під час запізнення на нараду, яку проводять партнери в іншому кінці міста. Саме в такий момент розкривається вся сутність компакту. Ця досить вертка машинка проскакує в вузькі щілини, легко вписується в паркінги та жваво маневрує між менш спритними позашляховиками.

Тест-драйв Toyota Yaris Cross 2024: оригінал в більш потужному пакованні - Фото 9

Завдяки електромоторчику прискорення миттєве та лінійне. Як ми знаємо, паралельний гібрид Toyota дає змогу працювати двом силовим агрегатам, як по черзі, так і разом. Це дозволяє не тільки видавати на-гора всю потужність, але й економити паливо, адже Yaris Cross споживає під час динамічної їзди містом близько 5,4 літра на 100 км. Якщо ж рухатись більш ощадливо, то взагалі можна опускатись до 3,8 літра. Приємне відчуття. Рекуперація додає свою частку енергії, але тільки для живлення акумулятора.

На трасі цей маленький кросовер тримається гідно, аж поки не промайне поряд величезна фура, від якої малюк може трохи вильнути, наче налякана конячка. Звичайно парусність у піднятого хетчбека буде куди більша ніж у братика. Та й розміри у нього більші, як в довжину, так і в висоту: витягнули корпус для рівноваги та підняли кліренс до 170 мм (135 мм в хечбека). А ось сама конфігурація шасі залишилась такою самою. Тож навантаження на неї буде трохи більшим, а значить і за ресурсом варто слідкувати уважніше.

Тест-драйв Toyota Yaris Cross 2024: оригінал в більш потужному пакованні - Фото 10

Підвіска стандартна для такого класу: попереду незалежна пружинна зі стійками Макферсон та стабілізаторами, а позаду напівзалежна з торсіонною балкою. Звичайно для комфорту тут зробили більш м’які налаштування і на задньому сидінні не буде підкидати та трясти, але побічним ефектом стало розгойдування в поворотах під час маневрування та досить чуттєве пробиття підвіски на ухабах.

Приємно, що кермо достатньо гостре, щоб контролювати поведінку автівки та не допускати загрозливих кренів. Раптово об’їхати ямку можна легко, зробивши два рухи кермом. Але іноді прям відчутно коли спрацьовують системи, утримуючи автівку на дорозі. В такі моменти трохи осаджуєш себе, згадуючи що цей кросовер взагалі то скромна міська машинка для бізнесвумен. Чомусь саме такий образ мені вимальовується в якості власниці Yaris Cross. Хоча він підійде і серйозному чоловіку, і молодому хіпстеру, і пенсіонеру, і матері з двома дітьми.

Комфорт та простір в Toyota Yaris Cross 2024

Головне, що салон хоч і не похвалиться рекордною місткістю все ж таки не затісний. Нарешті навчились робити маленькі автівки з пристойними салонами. Згадується Lexus UX, де розвернутись було ну дуже складно, тебе затискало з усіх боків навіть на водійському кріслі. Зараз тут все навіть просторо. Попереду широкі зручні крісла, негабаритний підлокітник та знижений центральний тунель, а передня консоль піднята вверх, щоб не заважати ногам. Здається тут навіть високому чоловіку можна вмоститись зручно.

1111111111

Регулювання в широкому діапазоні дозволяються влаштуватись. Правда, вони будуть механічні, але якось це не заважає. Кермо теж можна відрегулювати за висотою та за вильотом. До кожної кнопки та крутилки легко дотягуєшся, достатньо і ніш для дрібниць. У дверні кишені влізе тільки півлітрова пляшка або дитяча пляшечка, це треба пам’ятати, але загалом виглядають карти незвично та оригінально.

Саме в інтер’єрі можна помітити ще одне оновлення — центральний монітор, який збільшився в розмірах до 10,5 дюймів, та цифрову приладову панель, що доросла до 12,3 дюйма. Іншими стали й центральні повітряні дефлектори, якось навіть покращивши загальну архітектуру переднього торпедо. Тільки це перевага останніх трьох комплектацій, перші дві будуть мати 9-дюймовий монітор та 7-дюймову цифрову панель приладів.

11

Позаду спокійно розміститись зможе тільки дві дорослі людини або навіть дитини. Третій буде затісно. Тут не буде і повітряних дефлекторів, та навіть зарядних портів. Прохід на задній ряд хоч і просторий, але сідати заважає задня стійка, треба бути уважними. І не одразу помітиш, що середня частина дивану опускається та відкриває доступ до багажного відділення з салону заодно створюючи столик з підсклянниками, що дуже зручно. Ще один плюс в перевезенні довгих речей, які легко кладуться в середину та не забирають зайвого сидячого місця.

11111111

Багажне відділення не виблискує об ʼємом — всього 390 літрів, що на фоні багажника в Renault Captur з його 536 літрами. Але компенсували це безліччю можливих перебудов самого простору. Починаючи з тонкої шторки багажника, яка точно займає менше місця та виконує свою функцію прикриття і закінчуючи дворівневою підлогою, яка може бути суцільною або складатись з двох зон 40/60. А в самому низу ховається запаска та інструменти. Більше органайзерів тільки в Skoda Kamiq.

Безпека та особливості

Оновлення принесли також зміни в комплектації Toyota Yaris Cross 2024. Так тепер адаптивний круїз доступний зі старту, разом з цілим сонмом систем активної безпеки: система проактивної допомоги при керуванні, система відстеження смуги руху та утримання в ній, активна допомога при проходженні поворотів, система розпізнавання та інформування про дорожні знаки, система моніторингу «сліпих» зон та інші. Це прям збільшує шанси завоювати серця матусь, яких завжди відволікають під час їзди діти.

11

Світлодіодна оптика з’явиться тільки з третього рівня комплектації, як і двозонний клімат, і безключовий доступ та запуск. А проєкція на лобове скло з інформацією про швидкість, роботу адаптивного круїза та дублювання розпізнавання знаків, залишилась перевагою лише максимальної комплектації.

111111111111

Також тут зі старту буде доступна лише провідне підключення смартфона за допомогою додатка Apple CarPlay та Android Auto, тільки в третій Lounge вже буде бездротове підключення, правда, тільки iPhone. А бездротова зарядка доступна майже всюди крім початкової версії.

Мені здається це один з найбезпечніших компактів. Настільки відточено працюють системи активної безпеки, що іноді вони рятують під час поганої видимості. Ти можеш не побачити, але датчики реагують. Тільки не варто повністю покладатись все ж таким система роботизована і може давати збої. Однак я жодного разу тут не змогла заплутати помічників.

11111

Непогане зображення передають камери заднього огляду та кругового огляду, залежно від комплектації. Навіть дрібні деталі можна побачити, а під час паркування система може навіть підказувати куди та коли рухатись. Ну і зупинить, якщо будуть перешкоди. Правда, тут виявилась вона занадто чутливою. Коли будете виїжджати або рухатись в місці де багато ходить навколо пішоходів будьте готові до того, що автівка почне нервувати та просто зупинятись, реагуючи на пішоходів, що наближаються.

Загальні враження та конкуренти

Випуск моделі маленького міського хетчбека з підвищеним кліренсом можна було б вважати безглуздим, якби не масове захоплення різними видами SUV. Тут навіть такий малюк виграє. Він все ж таки здається меншим за своїх суперників, як Peugeot 2008, Skoda Kamiq, Citroen C3 Aircross, Opel Mokka, VW T-Cross та інші. Але японець пропонує більшу економічність з якою можуть сперечатись лише дизелі або електрички, а також неймовірно веселу та легку їзду.

Тест-драйв Toyota Yaris Cross 2024: оригінал в більш потужному пакованні - Фото 50

Для себе я помітила одну особливість, що з цим малюком задача перетинання всього міста в час пік у мене не викликала відрази. З готовністю хапаєш ключі, сідаєш в Yaris Cross 2024 та мчиш на всіх парах. Ти не втомлюєшся за кермом і загалом нічого тебе не дратує під час керування. Неоціненна риса для автівки.

Toyota Yaris Cross 2024 заслуговує на увагу тих, хто шукає розумну та безпроблемну машину, яку легко паркувати в місті, яка дозволить швидко добиратись з точки на точку, буде обережно ставитись до гаманця власника та зможе подарувати трохи задоволення від веселої їзди, коли виникне такий настрій.

ПЛЮСИ: економічність та ефективність фірмової гібридної установки, компактність, достатній кліренс, задоволення від керування.
МІНУСИ: гучний двигун, не вистачає витонченості в салоні, задорогі багаті комплектації.

Технічні характеристики Toyota Yaris Cross 2024 Adventure

Кузов, типSUV
Габарити (ДхШхВ), мм4172/1765/1595
Колісна база, мм2560
Заявлений кліренс, мм170
Об’єм багажника, л.390/1090
Споряджена маса, кг1295
Двигун1,5 Dual VVT-i
Потужність, к.с.92
Крутний момент, Нм120
Потужність електромотора, кВт84
Тип приводупередній
Підвісканезалежна Макферсон/ торсіонна балка
Трансмісіяe-CVT
Динаміка 0-100, с10,7
Максимальна швидкість, км/год170
Споживання палива, л (змішаний)3,4-4,3
Вартість, грнвід 1 061 280 грн
Вартість тестового авто, грн1 423 620
КонкурентиPeugeot 2008
Nissan Juke
Jeep Avenger
Renault Captur
Skoda Kamiq

 

Дякуємо за наданий автомобіль Toyota Україна.

Джерело матеріала
loader