Потрібно провести аналіз фінансової ефективності «Укрзалізниці», адже зараз у держкомпанії значно роздуті витрати, а використання власних ресурсів обмежене. Про це заявив президент Українського союзу промисловців і підприємців (УСПП) Анатолій Кінах, коментуючи ініціативу компанії підвищити тариф на вантажні перевезення.
«Є величезна кількість проблемних питань, які необхідно вирішувати в самій «Укрзалізниці». Бо на сьогоднішній день система закрита. Ми бачимо, що дуже багато неефективних витрат. Величезні проблеми в контексті державно-приватного партнерства по використанню в тому числі рухомого складу, необхідності залучення приватного бізнесу для вирішення проблем тяги. Тому ініціативи щодо підвищення залізничних тарифів необхідно супроводжувати глибоким аналізом фінансової ефективності самої «Укрзалізниці». І тільки після того приймати відповідні рішення», – підкреслив він.
Він зауважив, що умови для українського бізнесу, включаючи експортерів, зараз дуже важкі. До проблем додався дефіцит робочих кадрів у зв’язку з мобілізацією і недосконалі механізми балансу потреб економіки і оборони держави. Дуже серйозно впливає нестабільне енергопостачання.
«Саме тому зараз ми працюємо в діалозі з «Укрзалізницею», Мінінфраструктури, з тим, щоб рішення приймалися на основі техніко-економічних розрахунків, прогнозу наслідків, і на цій основі був обраний оптимальний варіант по принципу «не нашкодь», – резюмував експерт.
Але керівник компанії Євген Лященко заявив, що до кінця року компанія отримає збиток у понад 2 мільярди гривень. Чому очікуються збитки, якщо обсяги перевезень постійно зростають, він не пояснив.
Натомість запропонував «гармонізувати» тарифи на вантажні перевезення, які призведуть до чергового здорожчання – після рекордного зростання на 70% під час війни.