«Велике атомне будівництво». Ремонт старого крану на ХАЕС коштуватиме чверть мільярда
«Велике атомне будівництво». Ремонт старого крану на ХАЕС коштуватиме чверть мільярда

«Велике атомне будівництво». Ремонт старого крану на ХАЕС коштуватиме чверть мільярда

Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» 16 жовтня повідомила про намір укласти угоду з ТОВ «Київський завод ПТО» на відновлювальний ремонт баштового крану KROLL К-10000. Загальна вартість робіт складає 216,77 млн грн, повідомляє «Главком» з посиланням на дані ProZorro.

Вказаний кран вироблено у Данії 1968 року. Він є найвищим краном у державі (143 м) і нині стоїть між третім і четвертим не добудованими енергоблоками Хмельницької АЕС.

До травня 2025 року підрядник повинен відремонтувати підкранову колію, оновити електроустаткування тощо. Також необхідно полагодити баштовий кран Liebherr 355HC-S, який є складовою крану KROLL К-10000.

Під час ознайомлення з тендерною документацією учасника «Енергоатом» висловив кілька зауважень, які згодом було виправлено. Наприклад, ТОВ «Київський завод ПТО» не надало документів, що підтверджували наявність у нього сертифікованої системи управління зварювальним процесом. Крім цього, не було протоколу щодо перевірки знань з питань пожежної безпеки інженера-енергетика та копії посвідчень атестованих зварників.

За даними аналітичної системи YouControl, ТОВ «Київський завод ПТО» зареєстровано 2009 року і спеціалізується на виробництві підіймального та вантажно-розвантажувального устаткування. Засновниками та власниками є вихідці з Хмельниччини Денис та Олексій Севастьянови.

За 2023 рік підприємство отримало 434,2 млн грн чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг). Для порівняння: за 2022 рік ця сума склала 256,3 млн грн.

Додамо, що у 2020 році на фейсбук-сторінці Хмельницької АЕС рекламувався баштовий кран KROLL К-10000. Він призначений для зведення промислових споруд з масою монтованих елементів до 240 т.

Загалом, у 1980-х було виготовлено 15 кранів К-10000, з яких два для США та 13 – для Радянського Союзу. Наразі у світі залишилося чотири таких крани у повністю змонтованому вигляді (дані на 2020 рік): один працював у ґавані Сингапуру на суднобудівництві, другий – на демонтажі нафтових платформ у Норвегії, третій – на будівництві енергоблоків атомних станцій в РФ. Четвертий кран стоїть на майданчику Хмельницької АЕС.

Як відомо, у травні 2024 року Кабмін ухвалив рішення про виділення 7,1 мрлд грн на відбудову української енергосистеми. Тоді ж міністр енергетики Герман Галущенко заявив, що добудова третього енергоблоку Хмельницької атомної електростанції займе 2,5-3 роки, четвертого енергоблоку – до 4 років.

Джерело матеріала
loader