/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F7591d21c5a2ea8f8cd9c9b0b18fce943.jpg)
Як спілкуватися з дитиною, що пережила травматичний досвід: порадник для вчителів від МОН
Міносвіти спільно з дитячим та сімейним психологом Світланою Ройз підготували рекомендації для вчителів щодо роботи з дітьми, які пережили травматичний досвід. Поради стосуються як освітнього процесу, так і спілкування та налагодження взаємин із дітьми, повідомляє 24 Канал.
Як підтримати дитину та чого уникати: практичні поради психолога
Порадник дає пояснення на кілька тем: як дитина переживає стрес, як краще вибудовувати освітній процес, підбирати навчальний матеріал, як уникати тригерів, реагувати на реакції дитини, організовувати групові заняття, створити "кордони безпеки".
Порадник для вчителів є безплатним та доступний за покликанням.
Рекомендації з посібника стосуються того, як можна підтримати дитину у різних ситуаціях:
- як діяти, якщо дитина розплакалася під час уроку. Як підтримувати її, щоб вона не ніяковіла перед однокласниками через надмірну увагу;
- як ефективно організувати навчання, щоб учням було комфортно і вони не втрачали фокус уваги та ліпше запамʼятовували матеріал;
- як виявити причини агресії, протидіяти булінгу та поліпшити взаємодію між дітьми не через обмеження і покарання, а через турботу та увагу.
Психологиня дає рекомендації, які допоможуть організовувати навчання та взаємодію дітей, у пораднику також знайдете інформацію про те, чого варто уникати під час контактування з дітьми. Наприклад, у підготовці до шкільних свят не використовувати елементи, що нагадують вибухи, зокрема петарди з блискітками.
Світлана Ройз застерігає:
- не давати практик із заплющеними очима, адже так діти можуть втратити відчуття контролю;
- не торкатися дітей без дозволу, адже навіть неочікувані обійми можуть налякати дитину, яка перебуває в напруженому емоційному стані;
- не починати день із контрольної роботи, якщо вночі була повітряна тривога.
Головне правило посібника — співчувати й ставитися з розумінням, а не жаліти. Підтримати дитину і дати їй пережити цей досвід, наголошуючи на силі та стійкості.

