Оператори готові покращувати зв'язок згідно з рішеннями держави
Українські мобільні оператори змушені підвищувати ціни для абонентів, скільки займаються бізнесом, а не меценатством. У такого зростання вартості є економічні передумови, але й клієнт отримає більше послуг.
Про це "Телеграфу" розповів експерт з цифрових технологій eQualitie Олександр Глущенко. Він пояснив, що обманути закони економіки неможливо.
Більше про це читайте в публікації: "Свято халяви" за кошт давніх абонентів. Що не так з тарифами "Київстара", Vodafone та Lifecell".
Експерт нагадав, що будь-який бізнес проводить коригування на рівень інфляції, збільшення податків, різницю валютного курсу.
— Мобільний зв'язок повинен бути дорожчим, тому що їм підняли податки, і з січня 2025 військовий збір (платить роботодавець за найманих працівників від суми офіційної зарплати, — Ред.) становить 5% порівняно з 1,5 % місяцем раніше", — каже Глущенко.
Також у здорожчання тарифних планів закладена участь в аукціонах, викуп частот, однак клієнти отримають розширення покриття та ємності мереж. А ще потрібно додати постійний фактор війни і регулярні відновлення знищеної інфраструктури.
— Ця сукупність з липня минулого року натякала, що мобільні оператори будуть підіймати тарифні плани. Єдине, що — це не буде відбуватись одразу. У них є фінансовий рік, у них є бізнес-планування. І вони планують та готові розтягнути ці всі свої витрати в часі, — розповідає Глущенко.
Додає витрат рішення Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій про обов’язок операторів забезпечити собі енергонезалежність. Тому операторам доводиться купувати акумулятори, генератори та пальне для них. Але вже з 1 лютого 2025 року клієнт має отримати 10 годин роботи мережі на випадок відключень.
Тож оператори готові покращувати зв'язок згідно з рішеннями держави, але при цьому за це все одно заплатить абонент.
Нагадаємо, раніше експерт пояснив, де і як оператори будуть забирати клієнтів один у одного.