Обсяги перевезень вантажів у контейнерах за 12 місяців 2024 року порівняно з аналогічним періодом 2023 року зросли на 28% та становлять 258 185 ДФЕ.
Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов у Facebook.
Структура перевезень за видами сполучення/напрямками: експорт — 162 725 ДФЕ (63%); імпорт — 55 689 ДФЕ (21,3%); внутрішнє — 38 681 ДФЕ (15%); транзит — 1 190 ДФЕ (0,5%).
«Беззаперечний лідер серед вантажів за обсягами перевезення в контейнерах — зернові вантажі (частка 46% у загальному обсязі перевезень)», — зазначив фахівець.
Основна номенклатура вантажів сьогодні розподіляється таким чином:
- зернові вантажі — 46%;
- чорні метали — 20%;
- макуха — 9%;
- олія — 8%;
- цукор — 4%.
- смоли синтетичні — 3,7%;
- продукти крохмале-патокової промисловості — 3,6%.
Валерій Ткачов також назвав основні тенденції в інтермодальних перевезеннях по території України у 2024 році:
1. Відсутність сезонного/пікового збільшення обсягів перевезення вантажів у листопаді – грудні 2024 року (зазвичай жовтень – грудень — період сезонного збільшення перевезень).
Можливі причини:
- низька вартість використання ЗРВ-200-300 грн/доба (аграрії повертаються в перевезення у вагонах-зерновозах (ЗРВ);
- переорієнтація експорту зерна в напрямку морських портів України (86-92% зерна експортується через морські порти, відповідно, зерно транспортується до портів у спеціалізованому вагоні (ЗРВ).
2. Зменшення обсягів перевезення зернових вантажів у контейнерах у другій половині 2024 року (листопад – грудень 2024 року — найменші місячні показники перевезень зерна у контейнерах). Причина — значне здешевлення вартості використання спеціалізованого вагонного парку (ЗРВ) для перевезення зерна.
3. Подальше зменшення частки/відсотка використання рухомого складу «ЦТС «Ліски» (йдеться про фітингові платформи (ФТГ). Частка зменшилась до 24%.