Зернові вантажі — беззаперечний лідер у контейнерних перевезеннях залізницею
Зернові вантажі — беззаперечний лідер у контейнерних перевезеннях залізницею

Зернові вантажі — беззаперечний лідер у контейнерних перевезеннях залізницею

Обсяги перевезень вантажів у контейнерах за 12 місяців 2024 року порівняно з аналогічним періодом 2023 року зросли на 28% та становлять 258 185 ДФЕ.

Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов у Facebook.

Структура перевезень за видами сполучення/напрямками: експорт — 162 725 ДФЕ (63%); імпорт — 55 689 ДФЕ (21,3%); внутрішнє — 38 681 ДФЕ (15%); транзит — 1 190 ДФЕ (0,5%).

«Беззаперечний лідер серед вантажів за обсягами перевезення в контейнерах — зернові вантажі (частка 46% у загальному обсязі перевезень)», — зазначив фахівець.

Основна номенклатура вантажів сьогодні розподіляється таким чином:

  • зернові вантажі — 46%;
  • чорні метали — 20%;
  • макуха — 9%;
  • олія — 8%;
  •  цукор — 4%.
  • смоли синтетичні — 3,7%;
  •  продукти крохмале-патокової промисловості — 3,6%.

Валерій Ткачов також назвав основні тенденції в інтермодальних перевезеннях по території України у 2024 році:

1. Відсутність сезонного/пікового збільшення обсягів перевезення вантажів у листопаді грудні 2024 року (зазвичай жовтень грудень — період сезонного збільшення перевезень).

Можливі причини:

  • низька вартість використання ЗРВ-200-300 грн/доба (аграрії повертаються в перевезення у вагонах-зерновозах (ЗРВ);
  • переорієнтація експорту зерна в напрямку морських портів України (86-92% зерна експортується через морські порти, відповідно, зерно транспортується до портів у спеціалізованому вагоні (ЗРВ).

2. Зменшення обсягів перевезення зернових вантажів у контейнерах у другій половині 2024 року (листопад грудень 2024 року — найменші місячні показники перевезень зерна у контейнерах). Причина — значне здешевлення вартості використання спеціалізованого вагонного парку (ЗРВ) для перевезення зерна.

3. Подальше зменшення частки/відсотка використання рухомого складу «ЦТС «Ліски» (йдеться про фітингові платформи (ФТГ).  Частка зменшилась до 24%.

Источник материала
loader
loader