Про це він сказав у коментарі Reuters, передає Укрінформ.
За словами Певкура, крім патрулювання у Балтійському морі країни ЄС розглядають і інші заходи для захисту кабелів, зокрема встановлення датчиків для виявлення якорів суден, які ті тягнуть по морському дну, або спорудження оболонок чи стін навколо кабелів.
Однак, додав міністр, це буде коштувати дорого, і незалежно від того, хто за це платитиме - країни чи кабельні оператори, споживачі будуть змушені покривати ці видатки за рахунок вищих податків або витрат на комунальні послуги.
Іншим варіантом, за словами міністра, є стягнення податку з суден, які проходять через Балтійське море, що омиває береги восьми країн НАТО і Росії. Певкур порівняв це із зборами в аеропортах.
«Скажімо, коли ви сідаєте на літак в аеропорту, ви платите збір за посадку, збір аеропорту, і це входить у вартість квитка. Тож в один момент, можливо, ми побачимо, що коли ви проходите через данські протоки, компаніям доведеться платити за це, тому що це, по суті, страховий внесок за пошкодження кабелів», - сказав він.
Певкур додав, що є різні варіанти, і країнам доведеться знайти спільне рішення.
Як повідомляв Укрінформ, у листопаді було пошкоджено два оптоволоконних кабелі, один з яких з'єднував Фінляндію і Німеччину, а інший - Швецію і Литву, що викликало підозри щодо диверсії.
Генеральний секретар НАТО Марк Рютте повідомив, що Північноатлантичний альянс запускає місію Baltic Sentry для посилення захисту критичної інфраструктури в Балтійському морі.
У січні у Балтійському морі було пошкоджено підводний оптоволоконний кабелькомпанії «Латвійський державний радіотелевізійний центр».
Фото: Minister of Defence Estonia