Небезпечний вибір: чому не варто купувати автомобілі старше 15 років
Небезпечний вибір: чому не варто купувати автомобілі старше 15 років

Небезпечний вибір: чому не варто купувати автомобілі старше 15 років

Попри привабливі ціни, купівля старих автомобілів несе серйозні ризики для безпеки та може призвести до значних додаткових витрат. Про це розповів автомобільний експерт Євген Єрмолов в ефірі у Юрія Романенка 29 січня 2025 року, аналізуючи поточну ситуацію на українському авторинку.

"Я категорично проти ввезення автомобілів старше 15 років. Якщо ми допустимо це, то просто загрузнемо в металобрухті. Такі машини вже відпрацювали свій ресурс і не зможуть зберегти вам життя у випадку небезпечної ситуації на дорозі, яка може виникнути в будь-який момент", – наголосив експерт.

Особливу стурбованість викликає ситуація з вживаними дизельними автомобілями.

За спостереженнями Єрмолова, багато з таких машин експлуатуються з демонтованими системами екологічної безпеки: "У Львові, наприклад, центр міста сильно відрізняється від Києва тим, що там їздять переважно на старих дизельних європейських автомобілях. Цим машинам зазвичай більше 15 років, у них видалені каталізатори та сажові фільтри. В результаті стоїть сильний сморід від вихлопних газів цих старих дизелів".

Старе дизельне авто
Старе дизельне авто

Експерт зазначає, що проблема не обмежується лише екологічним аспектом. У більшості старих автомобілів відсутні сучасні системи безпеки: "У цих машинах часто немає подушок безпеки або ABS. Вони в принципі небезпечні для переміщення", – пояснює Єрмолов.

Ситуація ускладнюється тим, що перед Новим роком з'явилася інформація про можливу заборону ввезення автомобілів стандарту Євро-5 (2015 рік випуску і старші). Хоча це виявилося фейком і стосувалося тільки вантажних автомобілів, експерт вважає, що певні обмеження на ввезення старих автомобілів необхідні.

"Мають бути певні обмеження на ввезення, але не загороджувальні, раз вже у нас немає свого виробника. Ми не змогли за 30 років вибудувати виробництво хоча б як Dacia в Румунії, тому високі мита зараз не мають сенсу. Але й повне відкриття ринку для старих автомобілів неприпустиме", – вважає експерт.

При цьому Єрмолов зазначає, що сучасний автомобільний ринок надає достатньо альтернатив: "Сьогодні практично немає поганих машин. Майже всі автомобілі досить надійні. Немає сенсу гнатися за дуже старими моделями, коли ринок настільки великий і пропонує безліч варіантів".

Авто з Південної Кореї
Авто з Південної Кореї

Як приклад експерт наводить досвід з продажами корейських автомобілів в Україні: "Коли купуєте машину по низу ринку, думаючи що заощадили, насправді потім вартістю ремонту і обслуговування доберете як мінімум до середньої ціни, а може навіть і вище підете. Тут вже кому як пощастить".

Особливу увагу Єрмолов звертає на необхідність перевірки реального пробігу автомобіля: "Завжди виходьте з того, що середній пробіг – це 20 000 кілометрів на рік. Тобто якщо машині 10 років, у неї має бути пробіг хоча б 200 000 плюс. Якщо бачите 70 000, потрібно серйозно розбиратися, чому він такий".

На думку експерта, український авторинок потребує збалансованого підходу до регулювання. З одного боку, необхідно забезпечити доступність автомобілів для населення, з іншого – не допустити перетворення країни на "кладовище" старих європейських машин, як це відбувалося після суттєвого зниження мит.

Нагадаємо, що у 2023 році в Україні було продано 69,6 тисяч нових автомобілів, при цьому імпорт вживаних машин склав 222 тисячі одиниць. Ця статистика показує, що більшість українців, як і раніше, вважають за краще купувати вживані автомобілі, попри пов'язані з цим ризики.

Раніше в Україні ухвалили новий закон про продаж вживаних авто: в МВС пояснили алгоритм.

Джерело матеріала
loader