Євросоюз готує механізм конфіскації танкерів тіньового флоту РФ – Politico
Євросоюз готує механізм конфіскації танкерів тіньового флоту РФ – Politico

Євросоюз готує механізм конфіскації танкерів тіньового флоту РФ – Politico

Країни Євросоюзу ведуть кулуарні перемовини щодо запровадження юридичного механізму, який би дозволив ретельні перевірки та конфіскацію танкерів, які перевозять російську нафту Балтійським морем, загрожуючи одночасно підводній інфраструктурі.

Про це пише Politico з посиланням на джерела в урядах і дипломатичних колах.

Боротьба ЄС з тіньовим флотом Росії

За словами двох дипломатів та двох урядовців, пропозиції, що розглядаються, включають використання міжнародного права щодо загроз для довкілля чи піратства для конфіскації суден.

Зараз дивляться

Якщо ж це не вдасться, кожна країна може ухвалювати відповідні національні закони.

– Близько 50% підсанкційної торгівлі [російською нафтою] проходить через Фінську затоку. Це екологічні загрози, а також нападів на нашу підводну інфраструктуру. Постає питання: що ми можемо зробити з цими кораблями? Ми не можемо закрити усе море, але є багато варіантів для більшого контролю, – сказав міністр закордонних справ Естонії Маргус Тсахкна.

У публікації наголошується, що ці переговори ілюструють розчарування Європи тим, що Росія продовжує транспортувати свою нафту і ухилятися від західних санкцій, покладаючись на дедалі більший тіньовий флот – старі судна з незрозумілими власниками й невідомою страховкою.

Враховуючи, що нафта і газ забезпечують близько половини доходів Москви, вона досі має кошти для ведення війни проти Україні.

Водночас, на думку експертів, реалізувати нові плани буде нелегко, оскільки треба враховувати можливу юридичну реакцію Росії, значні фінансові витрати і обтяжливу логістику.

– Ми повинні координувати, ми повинні домовитися про те, як ми реалізуємо ці конвенції, – зауважив Тсахкна.

Раніше міністр закордонних справ Польщі Радослав Сікорський говорив, що країни Євросоюзу шукають правові механізми дляоскільки чинні норми міжнародного морського права не дозволяють їх затримувати навіть у разі пошкодження критичної інфраструктури.

За даними ГУР, наразі російський тіньовий флот налічує до 1 тис. старих суден (у 2023 році їх було близько 600). Більшість з них не мають страховки від західних компаній.

Джерело матеріала
loader
loader