Блокування рахунків іноземною платіжної системою: яка може бути причина
Блокування рахунків іноземною платіжної системою: яка може бути причина

Блокування рахунків іноземною платіжної системою: яка може бути причина

Блокування рахунків іноземною платіжної системою: яка може бути причина

З цим нерідко стикаються українці.

З початку війни, яку розпочала Росія, українці часто стикаються з тим, що іноземні платіжні системи блокують їх рахунки.

Юристка, керівник корпоративного та банківського департаменту компанії Eternity Law International Мадіна Кадирханова розповіла, як можуть буди причини блокування, пише «Економічна правда».

Вона зазначила, що при роботі з українськими клієнтами міжнародні платіжні системи особливо уважно перевіряють транзакції, намагаючись мінімізувати ризики шахрайства та можливих санкцій. У таких умовах заблокувати рахунок може навіть незначна підозра в ухиленні від податків чи сумнівне походження коштів.

Основні причини блокування рахунків

Підозра в ухиленні від сплати податків

 Часто рахунки блокують, якщо платіжна система вважає, що клієнт не дотримується податкових вимог. «Наприклад, до мене звернувся клієнт, який отримував на свій рахунок великі суми платежів з різних міжнародних рахунків, він зіткнувся з ситуацією коли провайдер заблокував його рахунок через підозру в ухиленні від податків. Не зважаючи на те, що мій клієнт дотримувався усіх фінансових норм, служба безпеки платіжної системи вимагала фінансовий звіт, для того щоб перевірити факт сплати податків. Ситуацію врегулювали за декілька місяців, після подачі всіх необхідних документів, які підтверджували законні дії клієнта. Після цього рахунок вдалось розблокувати», — розповіла вона.

Походження коштів

Рахунки часто блокуються через підозри щодо джерел доходу, особливо якщо транзакції відбуваються з країн, що не дотримуються міжнародних встановлених норм і правил в фінансовій сфері.

Бувають випадки, коли рахунки блокують через операції з подібними країнами.

«Для прикладу додам інший випадок, який стосувався українського підприємця, який вів бізнес через британську платіжну систему. Його рахунок заблокували, оскільки транзакції надходили з країн із підвищеним рівнем ризику для комплаєнсу. Через це від підприємця вимагали детальної документації щодо кожного джерела коштів. Після того, як клієнт надав усі необхідні підтвердження законності операцій, рахунок розблокували», — розповіла вона.

Нагадаємо, Нацбанк спростував інформацію щодо нібито блокування банківських рахунків за часте зняття готівки (більше трьох разів) та за часте використання готівкових кредитів. Таке блокування рахунків не передбачено в жодному документі НБУ. 

Джерело матеріала
loader
loader