Успіх у світі майбутнього: як КМDШ підвищує конкурентність українських дітей
Успіх у світі майбутнього: як КМDШ підвищує конкурентність українських дітей

Успіх у світі майбутнього: як КМDШ підвищує конкурентність українських дітей

Про це в спецпроєкті «Сніданок.

Твоя школа» розповів засновник мережі приватних шкіл та садочків КМDШ Всесвіт Володимир Козленко.

Більш детально про складові освіти майбутнього в цьому матеріалі розкажуть: академічний директор мережі, PhD, Михайло Альохін та заступниця директора з іноземних мов КМDШ Осокорки, PhD, Юлія Шатравенко-Соколович.

Підготовка професіонала майбутнього.

Сучасні діти в майбутньому прийдуть в український бізнес та політику, науку й мистецтво, на виробництва та у місцеве самоврядування.

Тож їхня професійність та цінності – важливі кожному з нас.

Освіта має відштовхуватись від вимог, які диктує сьогодення, адаптувати під них формати та підходи.

Спираючись на досвід мережі закладів освіти, експерти розповіли, що саме пропонує КМDШ дітям, і чому це важливо.

Освітні інновації та глибше розуміння світу.

“Нафаршированості” учня фактами, даними, формулами з підручника вже давно недостатньо.

Освіта намагається допомогти дитині зрозуміти суть явищ і їхні взаємозв’язки, дати можливість підкріпити знання практикою, навчитися вільно і творчо використовувати здобуту інформацію в навчанні, а далі й у роботі.

Тому в КМDШ практикують проєктне та інтегроване (в тому числі STEAM) навчання.

Технології в навчанні.

Світ майбутнього немислимий без технологій та й безліч перспективних професій базуються саме на них.

Тому ще зі школи учні мережі мають змогу опанувати програмування та робототехніку, інженерію в тому числі з використанням 3D-принтерів та інше.

КМДШ використовує цифрові освітні платформи для гейміфікації навчання та мультимедійні засоби – це не тільки близько сучасним дітям, а і збагачує контент через візуалізацію абстрактних понять або невидимих оку складових організмів, речей тощо.

Знищення мовних бар’єрів.

Глобалізація вочевидь вимагає від людини володіння іноземними мовами.

Тому в КМDШ Всесвіт діти ще із садочків вивчають англійську, а з третього класу двох шкіл мережі гуманітарного спрямування можуть обрати другу іноземну мову – іспанську, німецьку або французьку.

Білінгвальні уроки та англомовні курси, інтеграція іноземних мов в позакласні активності, як-то вистави або дебати, використання сучасного медіаконтенту, який відгукується учням – все разом дає учням КМDШ відчутну конкурентну перевагу у знанні мов.

Найкращі результати по школі за результатами складання міжнародного іспиту IELTS – це 8.5-7.5, що відповідають рівням С2-С1.

«Цьогоріч 13 із 14 випускників КМDШ Осокорки вирішили складати IELTS, і абсолютно всі це зробили.

Наші випускники успішно вступають до найкращих ВНЗ України.

Наприклад, вони навчаються у КНУ ім.

Шевченка, Києво-Могилянської академії, КПІ ім.

Ігоря Сікорського, НМУ ім.

Богомольця, Острозької академії та інших.

Крім того, наші діти є студентами університетів Австралії, Австрії, Великій Британії, на Кіпрі, у Нідерландах, Німеччині, Польщі, США, Чехії та Швейцарії» — розповіла Юлія Шатравенко-Соколович.

Підготовка до реального життя.

Освіта не має існувати у «бульбашці».

КМDШ вчить дітей так, щоб вони могли ефективно діяти у дорослому житті.

Тому ще зі школи прагнуть дати їм «приміряти» дорослі професії.

У КМDШ знайомство з професіями розпочинається ще у початковій школі: завдяки технології хвильових занурень, яка впроваджена у 1-4 класах та передбачає інтегроване навчання навколо визначеної теми, як-от «Космос», «Екосмарт» тощо.

Учні досліджують тему, знайомляться з ключовими поняттями, винаходами та видатними представниками цих сфер.

Хто як не вони ладні закохати найменше учнівство у справу свого життя.

Більш осмислений та спрямований на освітньо-професійне самовизначення шлях починається на межі 8-9 класів: спочатку школа пропонує одноденні екскурсії до українських компаній, а у 9-10 класах учні можуть потрапити на 3-5 денне стажування.

Для цього КМDШ співпрацює з низкою українських бізнесів.

У них діти можуть зануритись у реальні робочі будні, попрацювати пліч-о-пліч з професіоналами своєї справи і визначитись ще «на березі», чи хочуть вони присвятити свій час та енергію цій роботі.

Особистість не менш важлива за професійність.

Інститут наставництва.

«Особистостей виховують особистості» — на переконання команди КМDШ, дітям важливий гідний приклад авторитетного дорослого.

У 1-6 класах із кожним класним колективом працює тьютор – педагог-наставник (частіше – психолог чи соціальний педагог за освітою).

Він здійснює соціально-емоційне та етичне навчання: формує моделі ненасильницької комунікації, вчить розрізняти власні та чужі емоції, взаємодіяти безпечно як фізично, так і психологічно, дбаючи про особисті кордони.

«Тьютор – це той дорослий, з яким безпечно плакати і кричати, коли дитині боляче, і водночас це той дорослий, який радітиме перемогам дитини на олімпіадах, музичному фестивалі чи спортивних змаганнях, бо знає, наскільки для неї це важливо.

Адже вони разом ставили цілі взяти в ньому участь, а далі тьютор супроводжував процес особистісного зростання, здійснюючи трекінг, підтримуючи, надихаючи, розповідаючи про свій шлях боротьби, про свої поразки і те, що робило його сильнішим», – додав академічний директор мережі Михайло Альохін.

Учні 7-11 класів обирають собі наставників особисто на основі взаємного вибору: на початку навчального року вони знайомляться з вчителями, які готові виступити едвайзерами.

Під час індивідуальних зустрічей едвайзер крізь призму власного життєвого та професійного досвіду знайомить зростаючу особистість із тим, що визначено зоною її найближчого зростання: для когось це робота над системністю, для іншого – над пріоритизацією задач, а комусь важливо попрацювати над персональним брендом у класі чи школі або покращити ораторські здібності чи допомогти розібратися із системою вищої освіти.

Едвайзер стає для учня мотиватором, який допомагає розвинутися в обраному дитиною напрямку.

Розвиток критичного мислення та helicopter view.

Це відбувається наскрізно – в межах уроків, формаційних занять, проєктної діяльності.

На уроках літератури учні аналізують вчинки літературних героїв.

А під час математики – шукають як з максимальною користю використати фіксований бюджет при покупці чи площу приміщення з урахуванням обмежень технічного завдання.

Ці оптимальні вибори діти вчаться робити завдяки компетентнісно-орієнтованим завданням.

Розвиток соціального та емоційного інтелекту.

У 1-6 класах щотижня діти мають заняття з соціально-емоційного та етичного навчання (SEEL).

Тьютори класів та шкільні психологи не лише викладають цей курс, але і звертають увагу на трансформацію моделей взаємодії дитини з оточуючим світом: на її здатність ідентифікувати та демонструвати емоції, управляти ними, обирати одну із стратегій поведінки (поступитися, відстоювати кордони, втекти) під час взаємодії з однолітками.

Старшокласники схожу рефлексію мають в індивідуальному форматі під час зустрічей зі своїми едвайзерами.

«В КМDШ виходять з того, що кожна дитина – унікальна, зі своїм характером, здібностями, талантами.

Тож і підхід шукаємо індивідуальний, паралельно створюючи доброзичливу, дружню атмосферу в закладах, щоб дітям було комфортно вчитись і бути собою.

Разом з тим, ми вчимо учнів працювати в команді, формувати й відстоювати свою позицію, розвиваємо критичне мислення та емоційний інтелект.

Це ті якості, які потрібні усюди – і в житті, і в кар’єрі, яке б майбутнє не обрали випускники», – зазначив Михайло Альохін.

Та головне у всьому цьому – прийняти постійні зміни як нову реальність.

Ми маємо готувати дітей до того, що їм треба буде постійно розвиватись у професії, яку вони оберуть, адаптуватись до нових обставин.

А для цього треба полюбити сам процес навчання.

І задача школи – сформувати стійке бажання дитини до саморозвитку і навчити вчитись.

Джерело матеріала
loader
loader