/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2F1b6ffcacd730254f6f65891888f55150.jpg)
Робота в Україні: як компанії через війну шукають нових працівників
Через війну український ринок праці постав перед купою викликів.
І боротися з ними компаніям доводиться подекуди нестандартними методами.
Про це йдеться у матеріалі кореспондента ТСН Олександра Романюка.
Жінки керують технікою, працюють у цеху або ж майстрами.
Те, що 10 років тому видавалось дивиною — уже реальність на найбільшому металургійному комбінаті України.
Велика війна, визнають тут, чимало змінила на ринку праці.
Частина чоловіків-співробітників — мобілізувалася.
У всій країні — відчувається брак кадрів.
Та й сама гірничо-металургійна галузь ніколи не вважалася жіночою.
Якщо раніше працівники-чоловіки подекуди із подивом сприймали появу нових співробітниць, то сьогодні — усе інакше.
Наприклад, у місті можна побачити білборди із жінками-працівницями.
Також кандидаток готові навчати обраній професії.
Результат уже є.
Нині третина співробітників меткомбінату — жінки.
Частина — на керівних посадах.
Це один із варіантів, як сьогодні бізнес може вирішувати проблему із кадрами.
Ними діляться керівники сотень українських компаній на HR-саміті.
«Чимало провідних компаній нині велику увагу приділяють персоналу.
Їхньому розвитку.
Шукають нестандартні рішення.
І наше завдання — поділитися цим досвідом, зробити так, аби бізнес працював і розвивався навіть у складних умовах», — каже організатор ALEX POLIN HR SUMMIT Олександр Полянчук.
Олексій — один із керівників великої консалтингової мережі, що шукає топ-менеджерів для компаній.
Каже, міграція, війна, постійний стрес — усе це неабияк впливає на українських працівників.
Тому принцип — керівник головний більше не працює.
«Останнім часом у моделях компетенцій у нас побутують такі компетенції — як турбота чи вміння активно слухати і це переважає інколи такі вміння як навички комунікації», — каже Олексій Онищук.
Такий принцип уже давно впровадили у Мінцифри, каже її очільник Михайло Федоров.
Формування внутрішньої культури, мотивація, розвиток і підтримка людей.
Все це дозволяє працювати ефективніше і на максимумі.
Брак кадрів — частково компенсує і діджиталізація.
Наприклад, міністерство пілотує AI-асистента для вакансій.
Молоді фахівці — це ще один напрям, який може стати корисним для українського бізнесу.
Чимало компаній уже почали готувати їх зі шкільних чи університетських років.
В 1+1 медіа, наприклад, ще із 2015 року діє програма стажування.
Компанія чимало інвестує у навчання молоді.
Замість викладачів теорії — люди із унікальним досвідом у медіа.
Тож стажери одразу отримують практику– а медіагрупа свіжі креативні ідеї.
«Вони приносять новий досвід молоді, нові якісь тренди, нові якісь технології, які молодь зараз дуже любить застосовувати.
З іншого боку, вони адаптуються, бачать, як це звично тут у компанії, і ви отримуєте готового фахівця, саме адаптованого, лояльного, якому цікаво», — каже директорка із персоналу 1+1 MEDIA Ольга Мусійко.
Інтеграція ветеранів — ще один із ключових моментів, про який має дбати кожна компанія.
І мова не лише про робочі місця.
А й турботу про героїв.
Час, психологічна підтримка і розуміння — про всі ці аспекти держава та бізнес мають спільно дбати і під час війни і після її закінчення.
Але український досвід, хоч і важкий, кажуть учасники саміту, та все ж дає бізнесу чіткий сигнал.
Нестандартні рішення, швидкість, гнучкість та людяність допомагають долати будь-які виклики.

