Нацрада застерігає: рекламу азартних ігор не можна поширювати поки співрегулювання не розробить правила
Національна рада з питань телебачення та радіомовлення опублікувала роз’яснення щодо нових правил рекламування азартних ігор, які були запроваджені Законом України № 4116-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою боротьби з ігровою залежністю (лудоманією) та вдосконалення державного регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор та лотерей». Про це йдеться на сайті регулятора.
Закон набув чинності 1 квітня 2025 року. У ньому йдеться про регулювання реклами азартних ігор, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, а також інших позначень, під якими проводяться азартні ігри
З одного боку нова редакція стаття 22-1 забороняє рекламу азартних ігор, а з іншого встановлює винятки, коли така реклама дозволена:
- у лінійних аудіовізуальних та аудіальних медіа із 23-ї до 6 години;
- у спеціалізованих виданнях, присвячених азартним іграм та/або спорту, що призначені для осіб, старших за 21 рік;
- у зареєстрованих відповідно до Закону України «Про медіа» онлайн-медіа, призначених для осіб, старших за 21 рік;
- у зареєстрованих відповідно до Закону України «Про медіа» нелінійних аудіовізуальних медіа за умови застосування технічної можливості щодо спрямування реклами на осіб, старших за 21 рік;
- на платформах спільного доступу до інформації, платформах спільного доступу до відео, у пошукових системах (пошукових сервісах) – за умови застосування технічної можливості таких платформ та систем (сервісів) щодо спрямування реклами на осіб старше 21 року.
Як повідомляє Нацрада, органи спільного регулювання у сфері медіа визначають вимоги до розповсюдження в медіа реклами азартних ігор шляхом ухвалення відповідних кодексів (правил): «Ця спеціальна норма узгоджується із загальними підходами статті 3-1 Закону про сприяння й заохочення державою розвитку саморегулювання у цій сфері і визначення органами спільного регулювання у випадках, передбачених Законом України «Про рекламу» і Законом України «Про медіа», вимог до розповсюдження реклами в медіа.
Таким чином, реклама азартних ігор не може поширюватись суб’єктами у сфері медіа до затвердження органами спільного регулювання у різних сферах медіа (аудіовізуальних, аудіальних, онлайн-, друкованих медіа та платформ спільного доступу до відео) кодексів (правил), що визначатимуть вимоги до розповсюдження в медіа реклами азартних ігор».
За законом, в Україні запроваджується новий орган управління індустрією азартних ігор — «ПлейСіті», що замінить Комісію з регулювання азартних ігор і лотерей (КРАІЛ), яка остаточно ліквідовується. Замість фактичних перевірок вводиться контрольована гра. Також впроваджується обмеження доступу до нелегальних гральних вебсайтів та мобільних додатків.
20 квітня 2024 року Президент України Володимир Зеленський ввів у дію рішення РНБО щодо обмеження роботи онлайн-казино. Це стосується, зокрема, обмеження реклами азартних ігор, заборони реєстрації кількох акаунтів однією особою, зобовʼязання казино встановлювати ліміти витрат для гравця, заборони військовим доступу до онлайн-казино на час воєнного стану та блокування нелегальних сайтів.
Ілюстрація: youcontrol
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

