/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F03b59df2af1d3075463ba4a3630122be.jpg)
Витрати Meta на штучний інтелект потрапляють у центр суспільної уваги США
План Марка Цукерберга полягає в тому, щоб зробити Metaлідер ринку штучного інтелекту . Інвестори захочуть знати, як торгова політика президента Дональда Трампа щодо високих тарифів вплине на цю стратегію.
Ці відповіді можуть почати надходити вже цього тижня, оскільки стратегія Meta щодо штучного інтелекту займає центральне місце, коли компанія проводить свою першу конференцію під брендом Llama для розробників штучного інтелекту у вівторок, а наступного дня звітує про останні квартальні прибутки.
Технологічні компанії вже починають говорити про потенційний вплив, до якого вони готуються в результаті мит Трампа .
IntelГоловний фінансовий директор Девід Зінснер заявив у четвер під час розмови про прибутки гіганта мікросхем за перший квартал, що торговельна політика США «підвищила ймовірність економічного уповільнення зі зростанням ймовірності рецесії». Тим часом GoogleФінансовий директор Анат Ашкеназі сказав того дня під час телефонної розмови про прибутки за перший квартал , що технологічний гігант залишається відданим своїм інвестиціям у розмірі 75 мільярдів доларів у капітальні витрати, або капітальні витрати, цього року, але також визнав, що «терміни постачання і графіки будівництва» можуть спричинити певні коливання витрат від кварталу до кварталу.
Наразі аналітики очікують, що Meta слідуватиме прикладу Alphabet і залишатиметься твердою у своєму плані витратити 65 мільярдів доларів на інфраструктуру штучного інтелекту цього року, коли звітуватиме про прибутки в середу. Деякі аналітики вважають, що Meta може навіть збільшити цю цифру, оскільки ШІ є основним пріоритетом для компанії.
«Ми не очікуємо, що META скоротить свої плани CapX на 60–65 мільярдів доларів США у 2025 році для своєї інфраструктури GenAI, тому що вони вважають це важливими 10-річними інвестиціями», — пишуть аналітики Needham у дослідницькій записці, опублікованій у середу. «Однак тарифи додають ризики перегляду вартості в бік підвищення».
Інвестори також стежитимуть за подією Meta LlamaCon у її штаб-квартирі в Менло-Парк, штат Каліфорнія, на наявність будь-яких ознак того, що її інвестиції в штучний інтелект матимуть негайний вплив на бізнес. Це буде перший раз, коли Meta проводить конференцію розробників спеціально для своєї сімейства моделей ШІ Llama.
«Інвестори хочуть бачити рентабельність інвестицій у всі ці інвестиції в штучний інтелект, і хоча Meta продемонструвала явні переваги використання штучного інтелекту для вдосконалення своїх продуктів і швидшого зростання доходів, було важко кількісно оцінити ці переваги», — сказав CNBC аналітик Truist Securities Юссеф Скуалі.
У квітні компанія Meta випустила пару своїх нових моделей Llama 4, які, за словами керівника відділу продуктів Meta Кріса Кокса, можуть допомогти в роботі так званих агентів ШІ , які можуть виконувати завдання для користувачів через веб-браузери та інші онлайн-інтерфейси.
«Вкрай важливо, щоб Meta продовжувала вдосконалювати Llama, щоб створити великий бізнес із залученням агентів штучного інтелекту , які компанії зможуть використовувати для взаємодії зі своїми клієнтами в таких програмах, як Facebook і WhatsApp» , — сказав аналітик Вільяма Блера Ральф Шакарт.
« У Meta є перевага раннього переходу на багатотрильйонний ринок», — сказав Шакарт в електронному листі. «Ми вважаємо, що Meta має хороші можливості для залучення мільярдів користувачів у всьому світі на різних платформах».
Meta навряд чи найближчим часом скоротить свої інвестиції в Llama, але зрештою варто подумати про це, якщо їй не вдасться отримати достатньо грошей, щоб виправдати свої витрати, сказав Кен Гаврельскі, керуючий директор з дослідження акцій Wells Fargo.
«Ми віримо, що з часом Meta повинна продовжувати оцінювати, чи потрібно Llama бути конкурентоспроможною з передовими моделями», — сказав Гаврельскі. «Це дуже дорога пропозиція, і поки що, на відміну від Google, Meta не монетизує свою модель напряму жодним суттєвим чином».
Мета ШІ та споживач
Аналітики також стежать за цифровим помічником Meta AI. Це тому, що суперник ChatGPT є другою опорою стратегії ШІ Цукерберга .
У січні Цукерберг заявив, що вважає, що 2025 рік «буде роком, коли високоінтелектуальний і персоналізований помічник зі штучним інтелектом охопить понад 1 мільярд людей, і я очікую, що Meta AI стане провідним помічником зі штучним інтелектом».
У лютому CNBC повідомила, що Meta планує запустити окрему програму Meta AI протягом другого кварталу та протестувати послугу платної підписки, за якою користувачі зможуть сплачувати щомісячну плату за доступ до більш потужних версій, як користувачі можуть із ChatGPT.
Попри те, що величезна база користувачів Meta в сімействі додатків дає Meta AI перевагу перед такими конкурентами, як ChatGPT, з погляду охоплення, вони можуть не взаємодіяти з Meta AI так, як це відбувається з конкуруючими додатками для чату, сказав аналітик Cantor Fitzgerald Діпак Матіванан.
Гаврельський сказав, що люди можуть не захотіти використовувати Meta AI у Facebook та Instagram, якщо вони хочуть лише пасивно дивитися короткі відео, які Meta алгоритмічно рекомендує для своїх каналів.
«Ось чому окремий Meta AI, де Meta могла б чітко сформулювати свій варіант використання та цінність, може бути корисним», — сказав Гаврельскі.
Окремий додаток Meta AI може допомогти компанії краще продавати цифрового помічника та відрізняти його від конкурентів, сказала Дебра Ахо Вільямсон, засновник і головний аналітик Sonata Insights.
«ChatGPT має настільки широку впізнаваність бренду, що він перетворився на рів, який незабаром буде дуже важко подолати», — сказав Вільямсон.
