Шантаж не спрацює: експерт розповів, що буде з пальним після погроз від Угорщини та Словаччини
Шантаж не спрацює: експерт розповів, що буде з пальним після погроз від Угорщини та Словаччини

Шантаж не спрацює: експерт розповів, що буде з пальним після погроз від Угорщини та Словаччини

Українські Збройні сили продовжують удари по російських нафтоперекачувальних станціях, зокрема по НПС "Унеча", яка подає нафту через трубопровід "Дружба" до Угорщини та Словаччини. Угорські й словацькі чиновники відреагували погрозами припинити відвантаження дизпального до України.

Про це пише директор консалтингового агентства "А-95" Сергій Куюн.

За його аналізом, Україна здатна легко замістити не лише 10% споживання дизпального, які надходять із цього напрямку, а й усі 40% загальних обсягів палива. Це стало можливим завдяки новій системі постачання, яку країна побудувала після майже повного знищення росіянами довоєнної інфраструктури.

Нова система базується на постачаннях з Європи через автомобільну та залізничну логістику. Флот бензовозів збільшився більш ніж у чотири рази - до понад 6 тисяч одиниць.

"Ми вигребли майже всі вживані автоцистерни в Європі", - зазначає власник логістичної компанії Prime Дмитро Льоушкін.

Для залізничних перевезень довелося долати проблему різної ширини колій в Європі (1435 мм) та Україні (1520 мм). "Укрзалізниця" створила потужні станції з переливу палива та закупила парк європейських цистерн.

Зараз нафтопродукти надходять до України з Польщі, Литви, Румунії, Угорщини, Словаччини, Італії та вперше - з Німеччини. За даними UZ Cargo Poland, за півроку вдалося наростити обсяги імпорту на 5,4% до 5,3 млн тонн.

Експерт підкреслює, що створена географічно диверсифікована система витримала кілька випробувань блекаутами, блокуваннями кордону та обстрілами, що дозволяє "не звертати уваги на погрози орбанів і фіцо".

Джерело матеріала
loader
loader