/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F65%2F9cf0c8f61bb015337676911ac12d76e5.jpg)
Як оскаржити незаконне відключення опалення чи електроенергії: поради юриста
Незабаром в Україні розпочнеться опалювальний сезон, тому важливо знати, як діяти у разі незаконного відключення тепла або електроенергії.
Про порядок оскарження таких дій розповів юрист АО Evrikalaw Андрій Шелих у коментарі для Vgorode.
За словами фахівця, споживачі комунальних послуг мають право отримувати якісне та безперебійне постачання тепла, води та електроенергії згідно із чинним законодавством і договорами.
Втім, на практиці трапляються випадки, коли постачальники припиняють надання послуг без законних підстав.
Зараз все найоперативніше у нашому Telegram-каналі.
Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації.
Як діяти, якщо вас незаконно відключили.
Передусім необхідно перевірити підстави відключення.
Часто це може бути пов’язано з наявністю боргів або плановими ремонтними роботами.
Згідно із ч.4 ст.26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», надавач має право припинити надання послуг лише після письмового попередження споживача за 30 днів.
Для електроенергії передбачено 5 робочих днів попередження – про це йдеться у п.7.5 Постанови НКРЕКП №312.
Якщо відключення здійснене без попередження, споживач має право надіслати звернення або скаргу до постачальника.
У документі потрібно викласти обставини, додати квитанції про оплату та вимогу про негайне відновлення послуг.
У разі відсутності реакції компанії юрист радить звертатися до контролюючих органів: НКРЕКП, Держенергонагляду, органів місцевого самоврядування або Держпродспоживслужби, якщо йдеться про порушення прав споживачів.
Якщо не допомогло – до суду.
Коли всі досудові способи вичерпані, громадяни можуть подати позов до суду.
Це може бути як індивідуальна заява, так і колективний позов від кількох мешканців будинку або ОСББ.
У суді можна вимагати визнати дії постачальника неправомірними, зобов’язати його відновити постачання послуг і відшкодувати завдані збитки.
- Якщо споживач діє послідовно – документує кожен етап і зберігає всі копії квитанцій та звернень, то шанси на відновлення справедливості та компенсацію досить високі, – підсумував Андрій Шелих.

