Як оскаржити незаконне відключення опалення чи електроенергії: поради юриста
Як оскаржити незаконне відключення опалення чи електроенергії: поради юриста

Як оскаржити незаконне відключення опалення чи електроенергії: поради юриста

Незабаром в Україні розпочнеться опалювальний сезон, тому важливо знати, як діяти у разі незаконного відключення тепла або електроенергії.

Про порядок оскарження таких дій розповів юрист АО Evrikalaw Андрій Шелих у коментарі для Vgorode.

За словами фахівця, споживачі комунальних послуг мають право отримувати якісне та безперебійне постачання тепла, води та електроенергії згідно із чинним законодавством і договорами.

Втім, на практиці трапляються випадки, коли постачальники припиняють надання послуг без законних підстав.

Зараз все найоперативніше у нашому Telegram-каналі.

Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації.

Як діяти, якщо вас незаконно відключили.

Передусім необхідно перевірити підстави відключення.

Часто це може бути пов’язано з наявністю боргів або плановими ремонтними роботами.

Згідно із ч.4 ст.26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», надавач має право припинити надання послуг лише після письмового попередження споживача за 30 днів.

Для електроенергії передбачено 5 робочих днів попередження – про це йдеться у п.7.5 Постанови НКРЕКП №312.

Якщо відключення здійснене без попередження, споживач має право надіслати звернення або скаргу до постачальника.

У документі потрібно викласти обставини, додати квитанції про оплату та вимогу про негайне відновлення послуг.

У разі відсутності реакції компанії юрист радить звертатися до контролюючих органів: НКРЕКП, Держенергонагляду, органів місцевого самоврядування або Держпродспоживслужби, якщо йдеться про порушення прав споживачів.

Якщо не допомогло – до суду.

Коли всі досудові способи вичерпані, громадяни можуть подати позов до суду.

Це може бути як індивідуальна заява, так і колективний позов від кількох мешканців будинку або ОСББ.

У суді можна вимагати визнати дії постачальника неправомірними, зобов’язати його відновити постачання послуг і відшкодувати завдані збитки.

- Якщо споживач діє послідовно – документує кожен етап і зберігає всі копії квитанцій та звернень, то шанси на відновлення справедливості та компенсацію досить високі, – підсумував Андрій Шелих.

Джерело матеріала
loader
loader