Вранці 29 жовтня, ціни на нафту трохи підросли після трьох днів падіння. На це вплинуло скорочення запасів сирої нафти в США, тоді як побоювання інвесторів через санкції проти Росії та можливе збільшення видобутку ОПЕК+ стримали зростання, пише Reuters.
Ф'ючерси на нафту Brent подорожчали на 20 центів (0,31%) до 64,60 доларів за барель. Також американська сира нафта West Texas Intermediate піднялася на 18 центів (0,3%) і коштувала 60,33 долара за барель. Запаси сирої нафти в США минулого тижня скоротилися на 4,02 мільйона барелів, повідомили виданню джерела. Запаси бензину впали на 6,35 мільйона барелів, а дистилятів — на 4,36 мільйона барелів порівняно з попереднім тижнем.
Несподіване скорочення запасів, що перевищило прогнози, спричинило короткочасне зростання цін. За словами старшої аналітикині Phillip Nova Пріянки Сачдеви, ринок цього ранку підтримало зниження запасів, проте він продовжує реагувати на ризики санкцій та позицію ОПЕК+.
«Це не означає, що ціни продовжать швидко рости. Хоча історія з санкціями та постачанням набула обертів, попит усе ще слабкий, а надлишкові потужності залишаються», — сказала Сачдева.
Минулого тижня ціни на нафту Brent та WTI показали найбільше тижневе зростання з червня після того, як президент США Дональд Трамп запровадив нові санкції проти найбільших російських нафтових компаній. Водночас на ринок тиснули сумніви, що санкції зможуть компенсувати надлишок пропозиції, а також обговорення можливого збільшення видобутку ОПЕК+. Через це на попередній сесії обидва еталони подешевшали майже на 1,9% або більш як на 1 долар за барель.
Кремль заявив, що Росія пропонує високоякісну нафту за вигідною ціною, і партнери самі вирішуватимуть, купувати її чи ні після запровадження санкцій США. За словами джерел у галузі, багато індійських НПЗ призупинили нові замовлення на російську нафту, очікуючи роз’яснень від уряду та постачальників, а деякі шукають альтернативи на спотовому ринку. Однак державна компанія Indian Oil (IOC.NS) заявила, що не припинить купувати російську нафту, доки вона дотримуватиметься санкцій.
Міністр економіки Німеччини Роберт Габек повідомив, що США надали письмові гарантії того, що німецький бізнес «Роснєфть» не підпадатиме під санкції, оскільки ці активи більше не контролює Росія. Також за інформацією чотирьох поінформованих джерел, ОПЕК+, найбільша група нафтовидобувачів у світі, планує помірне збільшення видобутку в грудні, при цьому два джерела називають додаткові 137 тисяч барелів на день.
Генеральний директор саудівської державної компанії Aramco повідомив, що попит на сиру нафту залишався високим ще до запровадження санкцій проти російських нафтових гігантів, а китайський попит залишається стабільним. За оцінкою Haitong Securities, на ринок цього тижня також може вплинути очікуване рішення Федеральної резервної системи та зустріч лідерів США та Китаю.
Нагадаємо, що індійська корпорація Reliance Industries придбала мільйони барелів сирої нафти з Близького Сходу та США після запроваджених Америкою санкцій проти «Роснєфть» та «Лукойл». Вони закупили кілька сортів нафти, зокрема із Саудівської Аравії, з Іраку, Катару, а також певні обсяги американської WTI.
23 жовтня ціни на нафту зросли приблизно на 5% і досягли двотижневого максимуму. За даними аналітиків енергетичного сектору США, санкції проти Росії можуть скоротити постачання нафти на світові ринки, адже у 2024 році країна-агресорка була другим за обсягом виробником сирої нафти після США. Однак вже 28 жовтня ціни на нафту залишилися відносно стабільними. Ф’ючерси на WTI торгувалися поблизу позначки 61 доларів за барель, тоді як Brent у понеділок закрився нижче 66 доларів.
Цікаво, що за вісім місяців частка індійського дизелю в імпорті зросла в сім разів, досягнувши 12%, а у серпні встановила рекордні 18%. Цей дизель виробляють із великої кількості російської сировини. Після повномасштабного вторгнення Росії в Україну саме Індія та Китай стали головними покупцями такої нафти, а згодом Індія перетворилася на одного з ключових експортерів палива до ЄС. Але як їй це вдалося? У статті «Дизель зі слоном. Як Індія завоювала український і європейський паливні ринки» аналітикІван Марченков та директор ТОВ «Консалтингова група А-95»Сергій Куюн розібралися з цим питанням.
