Жінки різних професій повідомили про різке збільшення охоплення в соцмережі LinkedIn після зміни статі в профілі на “чоловічу” та переписування описів у стилі так званого “брокодування”. Експеримент став реакцією на вірусні пости на платформі, які стверджували, що алгоритм віддає перевагу чоловічим профілям. Водночас компанія заперечує, що зміна статі в застосунку впливає на видимість контенту, повідомляє The Guardian.
Десятки жінок приєдналися до цього експерименту, змінюючи імена, займенники та стиль публікацій, що включав популярні бізнес-жаргонізми на кшталт “трансформувати” та “прискорювати”. За їхніми даними, це призвело до значного збільшення охоплення та активності, що викликало нову хвилю дискусій про алгоритмічні упередження. LinkedIn, своєю чергою, заявив, що використовує “сотні сигналів” для розповсюдження контенту й саме стать не враховує.
“Статистика, яку я бачу зараз, – це збільшення переглядів профілю на 1600%, що просто неймовірно, якщо подумати про те, як зараз виглядають перегляди в соціальних мережах, та збільшення показів на 1300%. Також неймовірна статистика охоплень”, – зазначила Сімона Боннетт, консультантка з Оксфорда, яка тимчасово використовувала займенники “він/його” та змінила своє ім’я на “Саймон Е” у LinkedIn.
Фахівчиня з комунікацій Меган Корніш розповіла, що до експерименту зіштовхнулася з різким падінням охоплення та вирішила протестувати зміни. Спершу вона змінила стать на “чоловічу”, а згодом попросила ChatGPT переписати її профіль та старі пости у “чоловічому” стилі. Охоплення зросли на 415% за тиждень, а опис її досвіду завірусився в мережі.
Корніш визнала, що ненавиділа новий стиль, хоч він і був ефективним. Вона зазначила, що раніше її дописи були теплішими та “м’якими”, а тепер звучали “як білий чоловік, який хвалиться”. Тому вона припинила експеримент через тиждень, хоча планувала проводити його місяць.
“Коли все ставало все краще і краще, я все більше злилася”, – ділиться Корніш.
Не всі учасниці експерименту відчули зростання охоплень. Авторка Касс Купер, яка змінила стать на “чоловічу”, а також расу на “білу”, повідомила про падіння охоплення. Вона наголосила, що інші темношкірі жінки також розповідали про подібний результат і пов’язала це з ширшими суспільними упередженнями.
“Ми знаємо, що існує алгоритмічна упередженість, але дуже важко зрозуміти, як вона працює в конкретному випадку або чому”, – наголосила Купер.
Користувачі протягом деякого часу скаржаться на змішаність LinkedIn як професійної та соціальної платформи, що наблизилася до більш неформального стилю з часів пандемії. Нинішні експерименти виникли коли користувачі почали помічати, що останні зміни алгоритму зменшили видимість, зокрема, жінок-творців. В попередньому дослідженні одночасні публікації чоловіків і жінок з однаковим контентом давали суттєво вищі показники чоловікам.
LinkedIn використовує системи ШІ для визначення того, які пости показувати користувачам. Компанія заявила, що регулярно перевіряє алгоритми на ознаки гендерної нерівності та пояснила падіння охоплення збільшенням загального обсягу контенту. За її даними, у минулому кварталі коментарі зросли на 24%, так само як і кількість відео.
“Ви завжди думаєте про LinkedIn як про щось більш вишукане, більш ділове. Це вже не так. Він починає нагадувати Дикий Захід”, – підсумувала Боннетт.
Минулого року LinkedIn оштрафували на 310 мільйонів євро за незаконне опрацювання персональних даних користувачів у ЄС для цільової реклами. Регулятор заявив, що обробка даних відбувалася без належної правової основи, що є “явним та серйозним порушенням” Загального регламенту ЄС із захисту даних.
