Сидорович Михайло Васильович: депутат Львівської облради, який завдав мільйонних збитків бюджету міста
Сидорович Михайло Васильович — скандальний ексголова львівських підприємств АТП-1 та “Львівелектротранс”, фігурант корупційних розслідувань та хуліган, який пошкодив автомобіль жінці-водієві.
Біографія
Михайло Васильович Сидорович народився 24 травня 1952 року у місті Стрий Львівської області.
Освіта
Сидорович закінчив 6-у середню школу у місті Стрий. Після чого він вступив до Львівського політехнічного інституту. Тут Михайло отримав диплом за спеціальністю "Автоматизація теплоенергетичних процесів".
З 1980 по 1982 рік він служив в радянській армії.
Сім'я
Дружину Михайла звуть Алла. Вона — співробітниця ПАТ "Концерн Галнафтогаз".
Кар'єра
Протягом десяти років Сидорович працював інженером - наладчиком, майстром дільниці метрології, виконробом на різних підприємствах Львівської області.
З 1987 року обіймав керівні посади. Спочатку протягом року він керував відділенням стандартизації та метрології у рідному місті. Потім десять років керував підприємством із забезпечення нафтопродуктами в місті Стрий.
У 1998 році очолив ВАТ "Львівнафтопродукт". Через три роки Михайло зайняв крісло заступника голови правління ВАТ "Галнафтогаз". Займався питаннями розвитку підприємства.
П'ять років (2004 — 2009) також на посаді заступника генерального директора Сидорович провів у ВАТ "Екран". Потім два роки він керував закарпатським відділенням концерну "Галнафтогаз". Рік (2011 — 2012) Сидорович очолював західне і закарпатське відділення компанії "ОККО".
У 2012 році Михайло став на чолі львівського комунального автотранспортного підприємства (АТП) №1, яке контролювало половину перевезень у Львові. Деякий час керував “Львівелектротрансом”. З кінця 2017 року керує підприємством "Рембуд". Також Сидорович був позаштатним радником львівського міського голови та помічником нардепа VIII скликання Верховної Ради Михайла Хмеля.
У 2015 році Сидорович успішно балотувався до Львівської обласної ради від партії “Об'єднання “Самопоміч”. Михайло — член однойменної фракції. Також він очолює комісію з питань паливно-енергетичного комплексу, транспорту, перевезень і зв'язку.
Компромат
У 2013 році видання Dyvys.info писало про кероване Сидоровичем АТП-1, яке прославилось “численними махінаціями та зловживаннями. За фактами вчинення цих злочинів було порушено (відкрито) ряд кримінальних справ (проваджень). Однак в кінцевому результаті (попри те, що доказів у слідчих та прокурорів, як правило, було хоч відбавляй) все закінчувалося великим пшиком”.
Депутат міськради Мирон Кузишин повідомляв, що в основі діяльності АТП №1 “лежать непрозорі схеми, метою яких є приховання дійсного прибутку та збереження значних обсягів тіньового обігу готівки.
Це випливає з багатьох фактів, починаючи від технічних моментів – від того, як відрізняються між собою договори оренди – закінчуючи порядком експлуатації орендованих транспортних засобів у порівнянні з автобусами, що є у віданні комунального підприємства”, — заявляв депутат Кузишин. Про це писав сайт “Dyvys.info”.
Ігор Лозинський, ще один депутат, який входив до комісії з перевірки діяльності ЛК АТП №1 повідомив, що “за документами, орендовані транспортні засоби та власні автобуси підприємства використовували на одних і тих самих маршрутах у різний часовий проміжок, що дає можливість зробити порівняння.
Розмір добової виручки з маршруту, на якому експлуатується транспортний засіб орендодавця і яка має щоденно надходити в касу орендаря, визначається як сума фактично одержаних коштів від перевезення пасажирів за мінусом витрат орендодавця і варіюється від 10 до 300 грн з автобуса за день.
І це при тому, що транспортні засоби, які перебувають у власності АТП№1 приносять прибуток від понад 900 до близько 1800 грн у день. Комісія зробила висновок, що встановлення відповідних розмірів денної виручки для власних та орендованих транспортних засобів зроблено на власний розсуд керівництва АТП№1 і має відверто корупційний характер”.
За словами голови комісії з перевірки АТП-1 Валерія Веремчука, підприємство у 2012 році провело два тендери на закупку пального на загальну суму у 30 млн грн.
“Тендери провели, навіть підписали угоду, а паливо підприємство почало закупляти у іншої фірми, де колись директор підприємства працював ТОП-менеджером. Перевірка Фінінспекції підтвердила більшість порушень, які виявила наша комісія, зараз завдяки громадськості і пресі порушена кримінальна справа, на підприємстві є серйозні збитки”, – повідомив Веремчук.
У жовтні 2015 року львівська поліція затримала Сидоровича за хуліганські дії. За словами активіста Сергія Круглова, депутат пошкодив автомобіль жінці-водію.
“Сама подія трапилася сьогодні (приблизно о 19:45) на вул. Наукова, коли Ірина з чотирічним сином на своєму авто, спускалася від Аквапарку і хотіла перелаштуватися в третій ряд (вул.Наукова) для розвороту на світлофорі. Сидоровичу, який їхав у тому ж ряду, це не сподобалося і він вирішив розібратися по “чоловічому”.
Коли автомобілі один за одним стали на світлофорі, він вийшов з свого автомобіля, почав смикати дверцята авто жінки, але не зміг їх відчинити. В результаті, він просто обламав дзеркало і втік з місця події. Знайти хулігана змогли лишень поліцейські, яким жінка показала фото автомобіля зловмисника”.
Депутати Львівської міської ради наприкінці 2015 року виступали за звільнення Сидоровича спочатку з посади голови АТП-1, а вже восени 2016 року проти його перебування у кріслі очільника іншого комунального підприємства — “Львівелектротрансу”.
Причиною стало те, що “Львівська місцева прокуратура №1 22 червня (2016 року — прим. ред.) відкрила кримінальне провадження щодо факту службової недбалості роботи колишнього директора ЛК АТП №1 Михайла Сидоровича, який уклав угоду між ТОВ «ВОГ Рітейл» та ЛК АТП-1, на купівлю паливно-мастильних матеріалів.
“Не виконавши умов угоди комунальне підприємство сплатило мільйон двісті тридцять три тисячі гривень збитків”.
За словами депутатів-“свободівців”, “міський голова відверто закриває очі на факти службової недбалості колишніх працівників, які нанесли чималі збитки бюджету громади міста Львова.
Всеукраїнський рух проти політичної корупції “Під Контролем” повідомляв, що львівський депутат “не подав повідомлення у встановлений законом термін”.
“Михайло Сидорович, як особа, уповноважена на виконання функцій держави та місцевого самоврядування, подав до НАЗК повідомлення про суттєві зміни в майновому стані за придбаний 04.04.2017 легковий автомобіль Mercedes-Benz S 250 CDI вартістю 446 570 грн лише 26.05.2018, чим прострочив термін подання”.
Декларація
Депутат обласної ради володіє однією земельною ділянкою (1650 кв.м.) у селі Паланки Львівської області. Аллі Сидорович належить ділянка землі (556 кв.м.) та житловий будинок (372,4 кв.м.) у Львові.
У Михайла два легкових автомобілі: Mercedes-Benz S 250 CDI 2012 року випуску та Land Rover 2003 року випуску. Першу машину він придбав у 2017-м за 446,5 тисячі, другу — у 2019-м за 429 тисяч.
За минулий рік Сидорович у загальному отримав 433 тисячі. Дружина поповнила сімейний бюджет на 1,7 мільйона (821 тисячі — дохід від продажу нерухомості).
На рахунках у банках Михайло зберігає 729 гривень, 1249 євро та 8 доларів. У Алли — 7 тисяч євро, 1715 євро та 362 гривні. Готівковими коштами львівський депутат задекларував 10 тисяч євро, у дружини — 32 тисячі євро та 850 тисяч гривень.