Климов з «Нової пошти» розповів, чи планує компанія запустити власний маркетплейс
Климов з «Нової пошти» розповів, чи планує компанія запустити власний маркетплейс

Климов з «Нової пошти» розповів, чи планує компанія запустити власний маркетплейс

Співзасновник «Нової пошти» Вячеслав Климов розповів про те, чи планує компанія запустити власний маркетплейс та загалом про плани на найближчий час.

Вячеслав КлимовВячеслав Климов розповів, чи планує «Нова пошта» запустити власний маркетплейс. Фото: LinkedIn / Viacheslav Klymov

Ці та багато інших питань Климов обговорив з журналістами в межах інтерв’ю «Економічній правді». Питання запуску маркетплейсу, за його словами, періодично постає вже впродовж приблизно сім років, адже група компаній має і власного поштового оператора, і платіжну систему. До того ж «Нова пошта» виконує 90% обсягів роботи, характерної для маркетплейса.

«Ми постійно кажемо – ні, ми не відкриємо маркетплейс. Ми компанія фокуса. Ми найкращі саме тому, що не розпорошуємо свою увагу», – пояснив Климов.

Він уточнив, що розвиток власної платіжної компанії не є розфокусом, оскільки фінансова система стала частиною продукту і виконує важливу функцію – забезпечує доставку грошей.

«А власний маркетплейс – це вже розбіжність з нашими клієнтами», – зазначив Климов.

Читайте також: Обійшла світових операторів. «Нова пошта» стала кращим постачальником поштових послуг року

Очікувано торкнулися і теми того, чи планує NovaPay, яка вже надає можливість відкриття рахунків та користування власними платіжними картками, долучитися до проєкту фінансової інклюзії та отримати обмежену банківську ліцензію. Климов зазначив, що попри постійний розвиток цього підрозділу групи NOVA, запропонована банківська ліцензія не забезпечує вагому частку операцій, які потрібні клієнтам. Зокрема, йдеться про розрахунки за кордоном, відкриття депозитів та низку інших обмежень.

«Ми дуже не хотіли переходити від такої моделі (за якою працює компанія – ред.) до банківської, адже вона вкрай складна. Я, до речі, впевнений, що прагнення “Укрпошти” до банку є стратегічною помилкою», – сказав Климов.

Співзасновник компанії також поділився очікуваннями від закордонної експансії. Він розповів, що статистично кожен українець (включно з дітьми) на рік надсилає приблизно 18 відправлень. Для порівняння, у Польщі та США це відповідно 36 та 68 посилок на рік, тобто потенціал для розвитку є. Ще один перспективний напрям – міжнародні відправлення, кількість яких, за прогнозами, збільшуватиметься в результаті розвитку електронної комерції.

Водночас компанія не говорить про те, щоб стати ключовим гравцем на світовому чи європейському ринку експрес-доставки. Але йдеться про те, щоб стати помітними в глобальній індустрії

«Власне, у нас є дві великі цілі. Незмінною залишається стратегія групи, яка складається із шести частин – fast, easy, safe, тобто швидко, доступно, надійно; human, tech, growth – люди, технології і розвиток», – розповів Климов про плани.

Він відзначив, що група NOVA має наразі дві великі території для зростання – власне Україну та закордонні ринки, на яких уже працює логістичний оператор Nova Post. Щодо внутрішніх проєктів, експансію продовжать ті, що націлені на безпеку, як-от енергетична компанія Nova Energy.

Читайте також: Помічниця «Сенді» і чат з курʼєром. «Нова пошта» представила новий застосунок – що відомо 

Також в NOVA продовжуватимуть інвестувати. Частину коштів спрямують на розвиток в Україні, зокрема на розширення мережі та прискорення доставлення відправлень.

«Хочемо відкрити в наступному році щонайменше 10 тисяч поштоматів, ще будуть нові відділення, розвиватимемо адресну доставку. Ми станемо ще ближчими та доступнішими до споживача – це основні інвестиції. Трохи менше коштів піде в експансію», – підсумував Климов.

  • Раніше ми розповідали, що «Нова пошта» продасть енергокомпанію «Нова Енерджі» попри мільйонні інвестиції в неї. Детальніше про це можна прочитати тут.
Источник материала
loader