Смерть трейлерів? Думка
Смерть трейлерів? Думка

Смерть трейлерів? Думка

Колись перегляд трейлерів був однією з улюблених частин моїх походів у кіно. Але вже пройшло достатньо часу, щоб визнати: особисто на мене цей вид реклами більше не працює. І це при тому, що досить недавно ще були випадки, коли трейлери могли “продати” відверто лайнячий фільм. Яскравий приклад – “Загін самогубців” (2016 р.) Девіда Еєра, який просто неможливо порівняти з промороликами. В них був драйв, баланс, вони змушували казати: “Ще, ще!”. То ж, коли вийшла сама картина, розчаруванню не було меж. Плаский, нецікавий та в кращому випадку посередній “Загін самогубців” змушував ностальгійно сумувати за трейлерами. 

https://www.youtube.com/watch?v=CmRih_VtVAs

Але поряд з цим, на мою думку, більшість рекламних роликів, що презентують фільми, відверто погані. Можна згадати квінтесенцію таких провалів – промоцію “Термінатор: Генезис”, де прямо в трейлері на глядачів вивалили головний спойлер картини. 

Або можна глянути анонс чергового фільму з всесвіту “Світ Юрського періоду”. Вважаю, що трейлер “Світ юрського періоду: Занепале Відродження” (2025 р.) повноцінно замінює сам рекламований продукт. За кілька хвилин глядач отримує стільки штампів, відсилок до інших картин цієї серії та інших стрічок, що особисто я відчув втому, як після перегляду щонайменше двогодинного фільму. 

Знову острів з динозаврами. Знову захопливий вчений. Наявність представника фармацевтичної компанії майже знімає питання про антагоніста. Трошки сцен у печерах, щоб відчути дух “Індіана Джонс” та “Лара Крофт”. Трошки (насправді ні) сцен, які вже сидять в печінках, бо їх тягають зі стрічки у стрічку: великий план лап велоцерапторів, “що шокує” вихід з лісу тиранозавру, герой відвертати на себе увагу того самого тиранозавру тощо. Boring! 

Окремо варто згадати появу у кадрі трейлера дитячого персонажу. Є підозра, що існує секретний пункт в контракті для фільмів про динозаврів – в кадрі обов’язково має бути малеча. Бо динозаври та діти – це дружба навіки. Це, звісно, лише конспірологічна теорія, але чому б ні? Можна сказати, що у Майкла Крайтона у романі “Парк Юрського періоду” також вистачало дитячих персонажів. Але тоді потрібно нагадати, що перший, який з’являється у романі, – підліток – зазнав поранень від нападу маленьких динозаврів, а наступне – немовля – взагалі загинуло. А вам слабо, Universal?

Отже, трейлер до фільму “Світ юрського періоду: Занепале Відродження” повноцінно замінює картину. В ньому немає нічого, що б спонукало до перегляду стрічки. Втім справа не тільки в ньому. Більшість сучасних трейлерів – це просто переказ сюжету з нарізкою найкрутіших кадрів. Бувають і виключення. “Старий дідуган в сімейних трусах дрімає перед телевізором. Звісно, це саме те, що я очікую від трейлера до фільму про Індіана Джонса!”, – саркастично пожартувала моя близька подруга, відгукуючись на рекламу останнього фільму про славетного кіношного археолога. 

Наразі трейлери – це мертвий продукт, який не виконує свою функцію. Вони затягнуті, перенасичені інформацією і майже не здатні інтригувати глядача. Для порівняння можна глянути трейлери до “Психо” чи “Щелеп”, щоб побачити, як вміли робити рекламу, коли підходили до неї не менш творчо, ніж до створення стрічок. 

Источник материала
loader