/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fcd850588c6caaee1cf68eaf73d24c1c3.jpg)
Історичні паровози України: як Укрзалізниця відновила ретро-напрямок
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fcd850588c6caaee1cf68eaf73d24c1c3.jpg)
Три роки тому Укрзалізниця відродила ретро-напрямок — реставрацію старих вагонів і паровозів. Про відновлення історичних поїздів ЦТС розповів керівник напрямку Олег Заблудовський.
Наразі найбільш вдалий проєкт — Гайворонська вузькоколійка. Щомісяця тут організовують ретро-тури. Туристичні поїздки в Гайвороні почали влаштовувати з 2021 року. До початку повномасштабного вторгнення — здебільшого для іноземців. Рухомий склад для Гайворонської залізниці ремонтують із 2023 року.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fdaa8cc94bd4a5577aae28ecebbb0c0a2.jpg)
Основний напрямок роботи — збереження історичної спадщини залізниць. Передусім йдеться про рухомий склад: паровози, вагони, інфраструктура, вузькоколійні та дитячі залізниці.
Найбільш раритетними вважаються вагони з дерев’яними кузовами, переважно побудовані до 1950-х років. Електропоїзди серії СР-3, Ер-1, Ер-2, яким уже більше 60 років також вважають дефіцитними. Є рейки кінця ХІХ століття — 1880-х років і 1903-го, 1910 року виробництва. А ще — семафори.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F5614a16b5fe8a1df471d4c5105bbdc81.jpg)
Загалом старих паровозів в Україні зараз нараховують 97-98, включно з постаментами та пам’ятниками. До 30 із них — на балансі Укрзалізниці, решта — у місцевих органів влади, комунальних установ, приватних фірм і окремих підприємців.
У робочому стані — 10 паровозів широкої колії, у Сновську, Чернівцях і Харкові, а також три вузької колії в Гайвороні.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F2e360e39a1693e1c10227a9d2f2a8b57.jpg)
У Донецьку на час окупації лишилося близько десятка старих паровозів. Донецький музей раніше був найбільшим. За даними Заблудовського, деякі з паровозів уже вивезено до Росії. Ще п’ять паровозів Ер лишилися у Пологах.
Вузькоколійний паровоз вузькоколійний 159 №4-95, який 20 років простояв на постаменті в Чернівцях, відновили до робочого стану приблизно за 1,5 мільйона гривень, на це пішло півроку. Гайворонський паровоз ГР-280 — у гіршому стані, його ремонтують вже майже рік і це займе ще може півроку. Коштуватиме цей ремонт, мабуть, удвічі більше, аніж ремонт чернівецького.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F76bf503582d680520ba9f8ae24f2fe53.jpg)
Крім Гайворонської вузькоколійки в Україні є ще дві — Боржавська й Антонівська, але вони не функціонують із початку карантину. Для відновлення роботи потрібно відремонтувати колію.
- #Укрзалізниця
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті
