Політики, пастирі і... Пугачова
Політики, пастирі і... Пугачова

Політики, пастирі і... Пугачова

Дугін називає Аллу Борисівну — Іштар Борисівна. Сприйняття Пугачової як Великої матері росіян можна знайти також у "Ампір V” Пєлєвіна. 

Водночас Дугін критикує Іштар, і культ Великої матері в каноні російських ідеологем. 

Чи пригадуєте ви, щоб в Україні була схильність до культу? Культу, який зміцнює еліти й водночас є випуском пару для креативного класу?

Наш шлях — це бурлеск. Недарма першою україномовною книгою є "Енеїда" Котляревського. Можливо, з цим і повʼязана популярність у нас Вєрки Сердючки та "Кварталу" і його аналогів. 

Читайте також:Ті, хто хвалять Пугачову, і ті, хто сварять її, насправді залишаються в полоні колоніальної свідомості

У своїй критиці політичного розуму Мішель Фуко проводить розподіл між владою пастиря та культом власне політика, державника у платонівському змісті. 

Культ пастора властивий для біблійних народів і кочових племен. Влада пастора — це влада опікуна. З проникненням у біологічний простір. 

Влада політика — це про розвиток держави та регулювання потенційних конфліктів. 

Метою пастора є нарощувати поголівʼя стада та шукати йому нові пасовиська (Lebensraum). 

Джозеф Кемпбелл  (точно чув про його тисячоликого героя) описував знищення осілих племен кочовими фразою: "Мардук переміг Тіамат". 

Таким чином, протистояння пастирського, кочового, мілітарного підходу політії і є одним зі світоглядних ключів до розуміння екзистенційної прірви між нами та ними.

Джерело

Про автора. Петро Охотін, політолог, боєць ЗСУ.

Редакція не завжди поділяє думки, висловлені авторами блогів.

 



Источник материала
loader