В США замість фіксованих цін масово впроваджують динамічне ціноутворення. Як від цього програє покупець?
В США замість фіксованих цін масово впроваджують динамічне ціноутворення. Як від цього програє покупець?

В США замість фіксованих цін масово впроваджують динамічне ціноутворення. Як від цього програє покупець?

В США замість фіксованих цін масово впроваджують динамічне ціноутворення. Як від цього програє покупець? - Фото 1

На YouTube-каналі The New York Times опублікували відео про те, як змінюється система ціноутворення і чому звичайні цінники в магазинах можуть незабаром зникнути, якщо на проблему не звернуть увагу.

У сюжеті підкреслюють, що компанії все частіше використовують алгоритми, які встановлюють і змінюють ціну кілька разів на день. Це називається динамічним ціноутворенням, при цьому більшість людей навіть не помічає, що цінники поступово «вмирають».

На початку ХІХ сторіччя купівля товару в магазині у Сполучених Штатах була своєрідною грою: продавець називав ціну, яка залежала від його настрою, черги чи того, наскільки заможним ви виглядали, а ви мали торгуватись з ним на місці. Квакери вважали це несправедливим і почали відкрито вивішувати єдині ціни у своїх магазинах. Інші торговельні точки підхопили цю ідею. Так з’явився принцип «одна ціна для всіх» і покупцям стало значно простіше порівнювати вартість у різних магазинах. А у 1930-ті роки придумали перші самоклейні цінники, до яких ми звикли.

Тепер ці підходи руйнується завдяки сучасним технологіям. Штучний інтелект і системи спостереження дозволяють компаніям змінювати ціни будь-якої миті й підлаштовувати їх під себе. Покупки знову перетворюються на гру і тепер ця гра працює виключно проти клієнта. Наприклад, RealPage допомагав орендодавцям штучно підвищувати ціни на житло. Це класичне порушення закону, і компанію притягнули до відповідальності.

Чи на американських заправках раніше конкурували цінами, щоб переманити клієнтів, але зараз алгоритми аналізують ціни конкурентів і в результаті ніхто вже не хоче знижувати вартість. У результаті ціни ростуть, а водії платять більше.

Алгоритми вивчають не лише ринок, а й вас особисто. Програми лояльності збирають величезну кількість даних: що ви купуєте, де ходите, які сайти відвідуєте. Потім ці дані використовують, щоб показувати вам вищі ціни там, де ви найвразливіші.

Наприклад, McDonald’s та Kroger відстежують покупки, історію в інтернеті та навіть місцезнаходження. На основі цього алгоритми вони можуть підвищувати ціни саме для вас.

У випуску пропонують уявити як працює така система на наступному прикладі: в місті дорожчає вона після оголошення новин про перебої з її постачанням, чи підкочує оренда житла, бо алгоритм знає, що у людини є нова робота чи їй негайно треба міняти квартиру.

Майбутнє цінників — це серія алгоритмів, що «стежать» за кожним з нас і прагнуть витиснути з нас максимум грошей.

Зараз уряди починають серйозніше це регулювати: борються з незаконними алгоритмами, але потрібне жорсткіше регулювання таких практик.

  • #Наука

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Источник материала