09:03, 27 лютого 2019.
Альтернативна енергетика.
Представники міжнародних інституцій поділилися своєю спільною позицією щодо запуску механізму «зелених» аукціонів.
Європейський союз, ЄБРР, Світовий банк та Енергетичне співтовариство рішуче підтримують в Україні необхідність переходу від існуючого «зеленого тарифу», який діє в українському законодавстві до конкурентної системи на основі «зелених» аукціонів.
Про це йдеться у спільному листі представників цих міжнародних інституцій на адресу голови профільного комітету Ради Олександра Домбровського, спікера парламенту Андрія Парубія та прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана, в якому вони коментують підготовку законопроекту 8449-д.
«Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Міжнародна фінансова корпорація (IFC), вважають, що нинішня система, хоч і корисна для запуску сектора, більше не підходить для підтримки його довгострокового розвитку.
Як наслідок, ЄБРР більше не зможе фінансувати нові проекти в Україні, які покладаються на «зелений тариф», крім тих, що вже перебувають на стадії розробки, якщо тільки закон не буде ухвалений, щоб гарантувати довготривалий термін економічної стійкості сектора, що забезпечує необхідний комфорт для інвесторів і фінансистів», - сказано в повідомлені.
Представники міжнародних інституцій поділилися своєю спільною позицією щодо запуску механізму «зелених» аукціонів.
Як зазначають в організаціях, основні зміни, які мають бути враховані при розробці та прийнятті законопроекту № 8449-д полягають в наступному:.
Схеми підтримки аукціонів повинні набути чинності після набуття чинності зміненого законодавства.
Не підтримується будь-яке розширення «зеленого» тарифу для всіх технологій.
Пропонується запровадити максимально можливу тривалість нового механізму підтримки для отримання найбільш доступної електроенергії як для споживача, так і для країни.
Не підтримуються регіональні квоти для забезпечення ефективності, конкурентоспроможності та прозорості процесу.
Міністерство енергетики та вугільної промисловості України має оприлюднити довгострокові цілі розвитку відновлюваної енергії та щорічні та 5-річні прогнози квот для забезпечення необхідної довгострокової видимості для інвесторів.
Для підтримки процесу аукціону має використовуватися електронна платформа, яка є економічно ефективною, прозорою та технічно сумісною.
Співвідношення виплат до попиту не повинно перевищувати 0,8, щоб гарантувати конкурентоспроможність процесу.
Необхідні банківські гарантії для участі в аукціоні повинні становити щонайменше 15 000 євро на один МВт встановленої потужності з метою запобігання спекулятивним або легковажним заявкам.
Рекомендується, щоб балансові зобов'язання послідовно встановлювалися для процесу аукціону з умовою наявності ліквідного внутрішньоденного ринку для початку повної відповідальності балансу відновлюваних джерел енергії.
«Ми закликаємо українську владу якнайшвидше прийняти новий закон відповідно до зауважень та пропозицій, зроблених у додатку, щоб уникнути втрати імпульсу та потенційного падіння інвестицій у сектор, якщо впровадження аукціонів буде відкладено», - резюмується в листі.
За думкою депутата, перешкоджають у цьому енергоолігархи з ДТЕК та інших великих компаній.
«ДТЕК та інші великі енергетичні компанії не зацікавленні у впровадженні аукціонної системи у «зеленій енергетиці», яка має значно знизити тарифи, бо це втрата їх рентабельності.
Крім того, ДТЕК зацікавлений в продовжені існування в економіці України «брудної» енергетики вугільних ТЕС, які виробляючи 28% електроенергії отримують 47% всіх коштів Енергоринку», - зазначив нардеп.
#зелений тариф.