Розповіли про учасників Каннського кінофестивалю від України
Розповіли про учасників Каннського кінофестивалю від України

Розповіли про учасників Каннського кінофестивалю від України

В інформаційному агентстві "Укрінформ" відбулася прес-конференція, присвячена участі України у 72-му Каннському міжнародному кінофестивалі.

Пройде 14-25 травня в місті Канни, Франція."Українське кіно існує, воно конкурентоспроможне та здатне досягти найбільших вершин у своєму професіоналізмі", - каже продюсер фільму "Додому", голова Асоціації кіноіндустрії України Володимир Яценко.

У конкурсних програмах фестивалю Україну представлятимуть два фільми.

Стрічка "Додому" українського режисера кримськотатарського походження Нарімана Алієва ввійшла до програми "Особливий погляд", а картину ізраїльського постановника Декеля Беренсона "Анна" відібрано до програми короткометражних фільмів.

У межах Каннського фестивалю з 14 до 23 травня також працюватиме міжнародний кіноринок Marché du Film, який цьогоріч святкує своє 60-річчя.

Україна на кіноринку буде представлена Національним павільйоном.

На прес-конференції розповіли про учасників Канн від України та оголосили програму заходів Українського павільйону."Уряд нині активно працює над міжнародною промоцією різних видів українського мистецтва, - каже міністр культури Євген Нищук.

- Я радий разом із командою Держкіно та кіномитцями представити підтверджуючу інвестицію в українське кіно на Каннському фестивалі, де до основної конкурсної програми відібрано фільм Нарімана Алієва "Додому" на важливу тему долі кримськотатарського народу.

Я сподіваюсь на успіх нашої спільної роботи на одному із найпрестижніших кінофестивалів світу, бо це промоція українського кіно та держави.

Це не просто просто прем'єра заради красивої картинки чи червоної доріжки, а велика і кропітка робота задля розвитку українського кіно"."Фінансування роботи Українського павільйону в Каннах з боку Держкіно цього року було суттєво збільшене і становить 1 млн 400 тис.

грн, - каже голова Держкіно Пилип Іллєнко.

- Минулого року це було 760 тис.

грн, а 2017-го – 300 тис.

Зараз держава є основним фінансовим спонсором національних павільйонів та стендів на міжнародних кінофорумах.

Традиційно на Каннському кіноринку буде український павільйон.

Його візуалізація буде в тому ж ключі, як були наші павільйони і стенди на Берлінському кіноринку та під час Пекінському міжнародному кінофестивалі.

Вони базуються на сучасному осмисленні образів, створених українською народною художницею Марією Приймаченко.

Українська присутність таким чином дуже сильно виділяється серед інших учасників.

На це люди звертають велику увагу і високо оцінюють таке візуальне рішення.

Павільйон є таким собі українським індустріальним кінопосольством у Каннах.

Інші наші традиційні заходи - це український прийом і бізнес-ланч Meet Ukrainian Producers, на який ми запрошуємо представників світової кіноіндустрії та українських кінематографістів.

Там буде презентовано 6 українських кінопроектів, які створюються за підтримки Держкіно і перебувають на виробничому етапі.

Для того, щоб їхні продюсери змогли шукати таким чином потенційних партнерів, співпродюсерів, агентів із продажів, дистриб'юторів, фестивальних відбірників.

Спеціально для Каннського кіноринку ми підготували паперову версію англомовного каталогу українських фільмів 2018-2019 років.

І окремо збірник Co-Production Guide Ukraine Is Your Destination, у якому міститься основна інформація щодо тих правил, за якими ми фінансуємо виробництво фільмів, щоб іноземцям було зрозуміло, як з нами можна працювати.

Контакти основних інституцій, фестивалів, продакшенів".

За сюжетом фільму "Додому", після анексії Криму двоє синів кримського татарина Мустафи поїхали в Київ.

Старший син Назім гине на війні на Донбасі.

Батько вирушає до столиці, щоб повернути молодшого сина Аліма додому, а старшого поховати в Криму згідно з мусульманськими традиціями."Каннський фестиваль - це світова прем'єра, початок шляху нашого фільму, - каже режисер Наріман Алієв.

- Сподіваємося, в майбутньому у нас буде можливість презентувати наше кіно в усьому світі, розповсюджуючи українські та кримськотатарські мотиви, розповідаючи нашу історію та культуру.

Над проектом я працював три роки.

Він почався з ідеї мого колеги Новруза Хікмета, який зі мною нею поділився й дозволив використати.

Зйомки проходили восени минулого року, монтаж - узимку.

На Каннському фестивалі немає конкуренції як такої.

Звісно, це конкурс, на якому даються нагороди, але передусім це свято кінематографа.

Де кожен фільм презентує не тільки авторів, але і країну.

Порушує важливі сьогодні соціальні й політичні теми, намагається завести в якийсь дискурс у кіносвіті, що зараз є актуальне та що є важливим для людства в цілому.

Це все підкріплено авторським поглядом та аудіовізуальним мистецтвом"."Участь фільму "Додому" в Каннах – це передусім велика перемога для всього українського кіно і для країни, - каже продюсер Володимир Яценко.

- Це світового масштабу майданчик для того, щоб розповісти про долю кримськотатарського народу (важливо, бо мало хто знає про існування цього народу і про те, що з ним зараз відбувається).

Це також майданчик, на якому ми зможемо говорити про трагедію, яка відбувається через анексію Криму.

Крім того, це можливість кримськотатарського народу висловлюватися в кіно - у стрічці звучить переважно кримськотатарська мова".

Фільм "Анна" про жительку Донбасу спільного виробництва України, Ізраїлю та Великої Британії.

- Це відбулося завдяки системній роботі та підтримці держави.

Автор і режисер нашого фільму - громадянин Ізраїлю Декель Беренсон, а вся знімальна група - українська команда.

Історія у фільмі відбувається на сході України, охопленому війною.

Самотня мати середнього віку, почувши рекламу по радіо, вирішує взяти участь у зустрічі з іноземцями - так званому вечорі любові"."Каннський кінофестиваль – найголовніша кінематографічна подія у світі, - каже генеральний директор Київський міжнародний кінофестиваль "Молодість" Андрій Халпахчі.

- Український павільйон був створений 2008 року.

Тоді не було можливості державного фінансування таких заходів, і спонсорська допомога була дуже важливою.

Але коли був створений павільйон, це була важлива подія.

Іноземці приходили й дивувалися, що нарешті – це була екзотика - є українське кіно.

Важко було щось робити, бо дуже мало вироблялося фільмів, і ми просто заздрили країнам, які потрапляли до основної програми.

За ці роки значно змінилася українська кіноіндустрія.

Не тільки в плані фінансування, але і в плані організації.

Абсолютно іншими стали українські продюсери, які на сьогодні є вже повноправними членами європейської та світової кіноіндустрії.Сьогодні ми пишаємося тим, що українські фільми вже не перший рік представлені в основних програмах Каннського кінофестивалю.

Цікавість до Українки значно збільшилася.

Є, що представляти.

Павільйон – це щоденна робота.

Величезна кількість відвідувачів, які потребують інформації про українське кіно.

Приходять сейлз едженти.

Сьогодні це теж дуже важливо, що у багатьох українських фільмів є вже міжнародні агенти, які займаються просування українського кіно не тільки з нашого боку, але маючи досвід і партнерів.

Сподіваємося, що картина "Додому" не тільки пролунає в конкурсній програмі, але й вийде на екрани у світі.

Крім того, це фестивальні відбірники, які цікавляться, що вони зможуть показати.

Це не просто вечірка, на якій розважаються українці.

Це професійні зустрічі, які тет-а-тет відбувається і є дуже важливими в дружній атмосфері нашого прийняття.

Український прийом вже став у Каннах дуже популярним"."Національні стенди - сильний і дієвий інструмент для промотування української кіноіндустрії в світі, - каже менеджерка міжнародних проектів Української кіноасоціації Анна Волкова.

- Взагалі це важлива підтримка для кожного українського продюсера, який їде працювати на Каннський кіноринок, має там зустрічі.

Наявність стенду впливає на ставлення потенційних іноземних партнерів, на хід і результати перемовин.

А успіх кожного конкретного проекту, окремого продюсера має великий вплив на формування репутації української індустрії в цілому"."Індустріальна подія "Зустрічайте українських продюсерів", на якій представляються фільми, які ще розробляються – на різних стадіях виробництва, - каже директор громадської організації "Фонд Ігоря Янковського" Тагір Імангулов.

- Це саме індустріальна подія, спрямована на професіоналів галузі, на пошук копродюсерів.

У світі зараз усі фільми, які мають дуже хорошу фестивальну і прокатну історію, робляться в копродукції різних країн.

Для українських продюсерів дуже важливо знаходити собі партнерів.

Майданчик Каннського кінофестивалю – одне з найкращих місць для цього.

Досвід проведення попередніх трьох таких бізнес-ланчів показав нам, що зацікавленість до українських проектів із кожним роком зростає.

Цього року очікуємо понад 80 гостей нашого бізнес-ланчу".

Програма українських заходів у межах Каннського фестивалю має такий вигляд:16 травня – український прийом, що пройде за підтримки Посольства України у Франції;17 травня – бізнес-ланч Meet Ukrainian Producers, який проводиться четвертий рік поспіль Фондом Ігоря Янковського спільно з Держкіно;22 травня – світова прем'єра фільму "Додому";23 травня – світова прем'єра фільму "Анна".

Источник материала
Поделиться сюжетом