В Україні стрімко падає ціна на мед

main image main image

В Україні стрімко падає ціна на мед

Про це повідомляє agri-gator.

com.

ua.

Протягом кількох днів ціна впала з 32 до 28 грн/кг, хоча буквально пару тижнів тому, пасічники могли здати мед навіть по 35 грн/кг.

Українські експортери меду пояснюють ситуацію укріпленням національної валюти України по відношенню до долара та євро.

Оскільки український мед експортується переважно до США та Євросоюзу, то оплата за нього надходить відповідно в доларах США, або євро, а це означає, що кожен кілограм експортованого меду коштує менше в гривні, навіть якщо ціна в валюті не змінюється.

Але зменшення ціни на мед не призвело до зменшення пропозиції меду на ринку.

Скоріше навпаки – бджолярі говорять, що на заводи з переробки меду стоять черги пасічників, які готові погоджуватися на нижчі ціни, бо бояться, що ціна впаде ще більше.

Адже зараз вони готують пасіки до зимового сезону і їм конче потрібні кошти.

Роздрібна ціна на мед також пішла вниз – протягом останніх тижнів вона впала з 130-150 грн/кг до 100 грн/кг і навіть нижче.

При цьому пасічники, що продають мед вроздріб, зауважують, що продажі меду від зниження ціни не зростають, а, навпаки, лише падають.

Пасічники України в розпачі.

Вони звинувачують в цій ситуації і експортерів меду, які, за їх словами, наживаються на бджолярах.

Дуже часто лунає думка про те, що в низьких цінах на мед винуваті кондитери, що продають дешеві кондитерські вироби і дуже агресивно їх рекламують.

Внаслідок цього, діти змалечку не знають смаку меду, і наступне покоління взагалі не буде купувати натуральний та корисний мед для споживання, віддаючи перевагу дешевим та шкідливим для здоров’я виробам з цукру.

Виробники меду говорять, що вони будуть скорочувати кількість вуликів, бо виробництво меду стає невигідним через такі ціни.

Дехто з них навпаки говорить, що єдиним виходом з ситуації буде збільшення масштабів виробництва та максимальна механізація процесів виробництва меду, щоб зменшити витрати праці та зменшити собівартість виробництва.

Експерти говорять, що допомогти пасічникам може також розвиток ринку послуг запилення сільськогосподарських культур, а також більш ефективний експортний маркетинг медових продуктів, який би дозволив підняти цінність українського меду в очах споживачів всього світу.