Телебачення Зеленського-кандидата переросло в телебачення Зеленського-президента.
Тепер глава держави мандрує столицею на новомодній "Теслі" та розповідає про політику і особисте.
Не відстає від глави держави і глава уряду: теж завів свій блог.
Олексій Гончарук веде авторський блог "Чашка прем'єра".
Для України такі формати – в новинку, а от для світу навіть вже застаріли.
Барак Обама ще десять років тому почав викладати у мережу невеликі ролики, де розказував про свої рішення.
Так само, як і прем'єр Ізраїлю Біньямін Нетаньяху.
Усе – для того, щоб стати ближчими до свого виборця.
Адже, як пояснила медіапсихолог Юлія Чаплінська, тоді люди сприймають політиків як близьких друзів, знайомих чи сусідів.
Інтерв'ю Зеленського у "Теслі".
Втім, якщо Олексій Гончарук щотижня розповідає про роботу уряду, то Володимир Зеленський у своїх блогах наслідує інформаційну політику Дональда Трампа.
"Розказує про те, що є, що відбулося, які наслідки тих чи інших подій.
Розказує, як він до цього ставиться і як повинна ставитись аудиторія", – пояснила експертка.
Медіапсихолог запевнила, що за кількадесят років блоги здатні замінити класичні медіа.
А от політтехнологи переконані, що це маловірогідно.
США вже це проходили.
Діджитал ніколи не замінює класичні медіа.
В класичних медіа президент може зробити базові 2-3 заяви.
А потім в діджиталі буде вже розкручуватися,.
– підкреслила Катерина Одарченко.
За її словами, образи Зеленського та Гончарука – навіть "Тесла" і чашка з чаєм – побудовані на архетипах.
Такий собі український варіант Джастіна Трюдо.
Молоді, вже реалізовані політики, в образі борця.
Втім, позитивний образ – ще не гарантія реальної підтримки від народу.
"Це виграшно, якщо рішення позитивні.
Якщо 70% громадян не підтримує ринок землі, то розповідай ти про це на телебачення, в діджитал, в інших форматах, воно все одно не буде виграшним", – зазначила Одарченко.
Українці ставляться до такого формату неоднозначно.
Комусь подобається, а комусь ні.
Маніпуляцій чи брехні у блогах президента та прем'єра фахівці не зауважують.
Та радять українцям не розслаблятися: адже критично треба оцінювати як заяви політиків, так і те, що чуєте в медіа.
Цікаво! Президент України Володимир Зеленський доручив Кабінету Міністрів розробити законопроєкт про вимоги та стандарти новин.
Кінцевий термін розробки законопроєкту – 31 грудня 2019 року.
Як Зеленський спілкується з журналістами?Команда Володимира Зеленського провела унікальну для України виборчу кампанію, яка принесла йому упевнену перемогу.
Зеленський не спілкувався з журналістами особисто.
Натомість усі свої дії коментував у соцмережах.
З головним конкурентом – Петром Порошенком – Зеленський "розмовляв" відеозверненнями.
Лише два невеликих брифінги в своєму штабі Зеленський провів після першого і другого турів виборів, де журналісти змогли поставити йому питання.
Коли Зеленський переміг і офіційно переїхав на Банкову, стало зрозуміло, що такої тактики спілкування з пресою його команда планує притримуватися й надалі.